Tuesday, August 17, 2010

7 Ramadan ....Alhamdulilah

Sekejap jer dah 7 Ramadan...Alhamdulilah masih boleh bertahan...cuma mengantuk tuh susahnyer nak tahan....sbb tuh prefer naik komuter dari drive...tapi apakan daya...pagi pagi kalut dengan budak budak tuh...macam Umar ..dier lengah lengah takpe...tapi itu Mat Cool...Ya Allah..jeritlah camner..memang sentimental....start dari mandi...dier menung dulu tengok air..ambik feel...baru gosok gigi....pastu lap ...nak pakai spender pun dekat 5 minit...pakai bedak...duk depan cermin ...sikat rambut slow slow...arghhhh aku rasa aku bersiap pun tak de lama cam dier bersiap..itu lah uzair...fuhhhh mulalah aku menjerit macam mak si eton tuh...yang menjerit AAYuuuUUUUU...ehheehe

Dah anak ramai nieh...makanan pun jadik ringkas seringkas nya...dari bersahur sampai berbuka...mostly tapau lauk dan masak nasi...tapi mesti ader satu lauk yang dimasak sendiri...itu memang takkan miss...kekadang orang tengah azan...lauk dok atas dapur lagik ehhehe...aper boleh buat....tapi setendetlah ..berbuka poser dengan budak budak...orang tuh nak nieh..orang nie nak ...biasanya aku minom air ..makan kurma dulu...pastu pegang yana...bagi laluan dulu kat babah diorang mengadap..sebab aku tak boleh nak makan kalau berkalut kalut sangat nieh...tak kenyang....kang biler diorang dah tido..barulah aku makan..kekadang tuh tak makan pun...Kuruslah i cam nieh hehehehe ....

Cabaran terbesar ialah berpuasa pada hari Sabtu dan Ahad....seperti yang korang maklum...bisness still jalan even puasa....malah rezeki Ramadan melimpah ruah...macam sabtu lepas....Ya Allah...dari start sampai...tengah turun barang orang dah tunggu kiri kanan....non stop sampai pukul 11.30 pagi...aku sebagai pemegang share terbesar syarikat mengistiharkan...gerai ditutup...berjumpa lagik di minggu depan....ahhahahah.....macam pasar tani nieh ikut rules kena meniaga sampai kol 12 tengahari....tapi sian aku tengok muka budak budak aku...dari pagi dok menyiang ikan tak berenti ...dahlah puasa ...tak penah penah aku close awal...ari tuh memang aku cakap dah...stop siang ikan...kalau customer datang cakap ..ikan habis...yang tinggal semer kedai dah order....balik semer terlentang...lapar tak sangat ..dahaga lah yang lebih....punyalah tahan..fuhhhh


Ini ikan krai yer anak anak


2 orang pekerja berdedikasi...sorang available sorang bapak orang


Tapak Pasar Tani Salak Selatan


Talapia yang masih hidup dan segar untuk dijual


Raya tahun nieh cuti tak lama..memandangkan cuti cuma tinggal baper kerat...so redha jelah...nak jalan umah saya...siler siler..tapi call dulu tau...kalau tak ...korang minomlah air kosong heheheh tema kaler...tarak ....memang kami tak penah pakai sedondon..gambo aku tempek nieh raya tahun 2006 tak silap aku...aku baru habis pantang Uzair...ker dalam pantang?? ntah aku ilang ingatan ehhehe baguskan...so masing masing pakai kaler kegemaran masing masing hehehe eh ader sekali rasanyer kitaorang pakai sedondon ..baju kaler maroon...tapi raya yang paling tak best ....naper? aderlah...tak payahlah citer...menda dah lepas...

Tak kisahlah..janji poser tauuu....chiowwww



No comments: