Tuesday, August 17, 2010

Eton dan anak anak dalam kenangan






Sapa eton?

emmm kalau rapat dengan aku ..taulah saper eton nieh...dier tuh merupakan sebahagian dari kehidupan aku suami isteri...kenapa? sebab kami bela dier waktu kami baru sebulan kawen....masa tuh tahun 2004

Eton nieh kucing....kucing kampung jer...aku bukan suker kucing persian nieh...kami jumpa kat Kolam air panas di Ulu Langat...naper nama dier eton...sebab dulu kawan kawan incik suker panggil aku eton...so aku nama kan dier eton ehhehe eton sangat comel...sangat bijak...tulah teman tido aku masa incik keja shift malam...emmm dier jugaklah yang sambut kami balik keja masa belum ada anak dulu...manja sangat....dier jaga rumah...berak pun dalam toilet..takde merata rata nieh....dulu kami dok usung dier...balik kuantan pun bawak dier balik.....dok lah dier lam keta...sampai kat kg pun ...dier berak tak turun bawah...dier carik bilik air....sebab tuh aku sayang sangat dier....

satu hari ...kami pinjam kucing jantan akak rumah bawah...utnuk dikawenkan ngan eton..memandangkan dier boring sorang sorang...dah penyudahnya eton mengandung ...dan bermula lah generasi eton....ntah berapa kali beranak pun aku tak tau...kira kalau manusia sumbang muhrim lah ehheheh ....tapi sekurang kurangnya...dier bukan manusia berhati binatang yang sanggup buang anak anak dier....dan kami jugak tak sanggup nak buang.....walaupun penat ..susah payah buang taik kucing...bersihkan air kencing dier...tapi tulah teman kami ....

Namun tahun awal 2007..biler incik resigned kami berpindah ke Gombak...kami sempat bawa sebahagian dari generasi eton....Eton hilang bersama anak anak nya yang baru dilahirkan...sedey sangat...kata jiran diorang ader nampak bangla tangkap kucing ...dengar kata diorang makan kucing tuh....ishkk...memang puas kami cari tak jumpa...akhirnya kami bawa bersama anak anak eton yang dah besar...meninggalkan TAM....generasi kedua tak silap aku ..menjadi taiko jalan SS15 Subang Jaya

Di Gombak...kami turut ditemani generasi eton ...dan paling kami sayangi NING....naper? dier manja..dier kucing jantan ...jinak...even jiran jiran kat situ pun paling sayang dier lah dari 7 ekor kucing dalam rumah aku tuh.....erkk banyak ker? abes aper nak buat....sayang..nak buang tak sampai hati...memang tiap bulan bajet tuk beli makanan dan pasir berak diorang....sampai bising lah mak ngan bapak mentua aku....aku memagn dari kecik dah biasa dengan kucing ....sebab tuh bila ader kucing cam aku ader kat umah sendiri ....

Kami berpindah lagik.....kali ini ke Bangi....setelah puas berbincang dgn incik...kami buat keputusan untuk bawak NING sahaja...meninggalkan KABU dan anak anak nya....arghhhh sedey...takpelah...NING ader buat kawan...mmg kami sayang sangat NING ...penah dier sakit kami bawak ke klinik ..kena bayar RM150...takpe..ning punyer pasal...tapi semuanya berubah bila suatu pagi....masa Umar tengah tunggu van sekolah kat luar pagar...tengok NING dalam longkang...NING dah mati ...sObbb sObbb...tak tau kenapa...maybe dier bergaduh ngan taiko kat situ...sObbb sObb...sian ..aliya sayang Ning....aku tak risau kalau Ning main ngan aliya sebab aper yang aliya buat...tarik ekor ker tumbuk badan dier ker..dier dah lali...kalau kucing lain memang dah kena cakar rasanyaa...


Sobb sobb..mama rindu kat NING...pelik rasa biler rumah takde kucing.....nak carik lain..emm ntahlah..


2 comments:

Bulan said...

huwaaaa.. eh kak kasik petua cmna ke gaya bela kucing klo kita laki bini koje, saya tingin gak nk bela tapi tu ler laki bini koje, kang mau mati terkangkang xmkn kang.. kekeke.. owhh saya juga suka kucen kampong, kucing parsi lembab :) kekeke

Puan nOLie said...

Bulan...cam akak ..pagi pagi sebelum pegi keja tuh siap siapkan air minom dengan friskies dier....so pepandailah dier bajet nak sampai petang ehhehe...betul..kucing kampung bagus...aktif..best main ngan diorang...