Monday, October 31, 2011

Akhirnya...siap sudah...


Allahuakbar...kalau lah aku boleh bako kedai enpon tuh...dah lama dah aku bako...korang tunggu jelah dalam Harian Metro keluar front page...gara gara geram ditipu..Kedai dibakar...



Alkisah ...hp aku ...bukan mahal pun...hp CSL G8 tuh jer...rosak touch screen nya...biasalah anak anak yang "baik" kan...semer nak tekan...nak jadi citer..rosak pada malam Arwah Abah sakit tenat ...seb baiklah ader hp lama spare...tapi agak marah jugaklah disitu...tapi nak buat camner..marah pun bukan diorang paham...maka balik dari Kuantan ..misi utama aku ialah nak baik hp tuh...

Aku start hantar hp aku 7 October 2011...baik touch screen...tukar kaki dier yang kena air...pastu speaker dier...kata isnin siap...isnin pegi tak siap lagik...11 October 2011 siap...fine...aku ambik...tak sempat try lagik...13 tuh try test...eh ni bukan hp aku...sms mengarut jer kat dalam nieh...tengok no. siri dalam...bukan aku punyer...Ooo bolo punyer orang...aku pun pegi lagik 14hb...suruh dier tukar balik aku punyer isi perut...banyak sms dan gambar dalam memory hp lama tuh...17hb aku pegi lagik....jawapan dier motherboard totally rosak...dah tak boleh pakai sebab tuh pakai motherboard lain....oklah..pasrah....

Balik...tengok semer ok..malam tuh test lagik...DAMNNNNN....aku dengar suara orang...orang langsung tak dengar suara aku....adoiiii sabo jelah...aku dah penat ulang alik Pertama Kompleks tuh...betul ...dah fed up aku...21hb ...aku sound tokey kedai tuh....ini last yer...make sure semer elok ..semer boleh pakai ...kalau rosak lagi...i suruh u bagi telefon baru....wahhhh mampu ko ugut orang gitu....

Dan hari nie akhirnya...dapat balik hp aku...mesti korang pk...alah CSL G8 jer..bukan mahal pun...memang tak mahal...kalau nak kira cost baiki tuh aku boleh beli hp baru...tapi sebab ini kenangan incik kasik...sebab tuh aku sabo jugak suruh dier baiki...mintak mintaklah ok dah ...penat minda dah nieh..cukup banyak dah masalah...aku tak larat dah nak pk...



No comments: