Friday, October 7, 2011

Kami akan rindukan ABAH....

2 October 2011, 2.00 pagi...
Bapa mertua ku, Haji Zakaria bin Muhammad Yusuf kembali ke Rahmatullah....pemergian yang cukup mengejutkan ...sakitnya tidak sampai 24 jam...akhirnya dipanggil Illahi...sedey...memang aku sedey...sebab kali terakhir aku jumpa arwah masa Hari Raya Aidilfitri...situ pun dah nampak banyak perubahan dia...paling buat aku sedey...tak penah penah sepanjang aku jadi menantu keluarga ni...merasa masakan abah...tapi hari terakhir Ramadan...abah goreng mee untuk kami...Ya Allah...tak sangka itu petanda...kali terakhir kami rasa hasil masakan arwah....

Semoga roh abah dicucuri rahmat...kami anak, menantu dan cucu cucu...saya rindukan abah...kagum melihat jenazah abah...abah nie kulit dier cam aku jugak..hitam manis...tapi jenazah abah berseri-seri...putih...sambil tersenyum...Allahuakbar...