Wednesday, September 26, 2012

PTC ejen BSN

pk pk nak gelak pun ada..aku lari keja bank sudahnya keja ngan bank jugak wlsupun bukan bapak bank...bsn pun bank jugak. ptc tuh ringkasan kpd perbankan tanpa cawangan. pada aku sgt bagus dan relevan especially untuk kwsn luar bandar. masa gdp announce baru ni akak zeti amboi mengaku kakak hahahak bank lain pun akan menyusul.


Kalau nak berurusan ngan ejen BSN make sure ader menatang nieh yer anak anak 


Gini ler lebih kurang proses dier..nieh proses nak keluar duit
pemilihan kedai runcit di buat oleh pegawai dr bsn sendiri. tgk kepadatan penduduk. tgk jarak dgn cawangan memcmlah.  dptlah komisen skit. blhlah tarik pelanggan walaupun khidmat tuh terhad. Cuma boleh buat pengeluaran, deposit, bayar bil, beli sijil SSP tuh dengan TANTUN hehehe tanpa tunai....pendeknya tantun lah kan...heheh
Kecik jer mesin nyer...

Cousin aku ada kedai runcit jugak kat Felda Chini nun...dia pun sama ejen BSN tapi income dier awesome lah sbb sana bank jauh...dah kebanyakkannya menggunakan akaun BSN.  Mcm kawasan bandar cam aku nieh banyak guna CIMB, Maybank jadi perkhidmatan aku mostly kepada pembayaran bil.

Pastu ader sijil dari BSN tapi pesal nama aku takde ekk...ishkk takleh jadi nieh...

Bagus cuma aku rasa banyak lagi yang boleh diperbaiki untuk masa akan datang. Cam tambahkan lagi perkhidmatan, banyakkan lagi perkhidmatan pembayaran bil tuh...pastu paling penting....komisen tuh kasik naik skitlah incik ehhehe

p.s.: Kalau BSN kenakan syarat pengusaha kedai runcit kena pakai kebaya uniform BSN tuh confirm nampak cam guni baja jer duduk kat kaunter nieh ahhahah...

4 comments:

AdanyaKauUntukku said...

ha ha ha..suka ayat terakhir tu

ko bukan suka ke kebaya bsn tu kakak??

Puan nOLie said...

Sepelet kang kakak...kalau body saya cam masa kita giler aerobik dulu...uihhh tarak hal lah...sekarang huh..nangka pakai kebaya lgi lawooo

Tirah said...

salam kak.. boleh x sye nk bank in kn duit kpd acc bsn org lain sdgkn sye xde acc bsn?

Alia Suhaila said...

brapa ya untung yg dapat klaw jdi ejen bsn ni