Friday, January 30, 2009

Mampukah aku....

Ishk...tensen sebenornya....kepala otak aku nieh penat dah pk....

Lepas nieh ..takde dah istilah cuti weekend kat aku nieh...hari hari bekerja....Isnin sampai Jumaat ..keja ngan bapak bank neih...sabtu ahad...keja ngan tokey ikan tuh ehheheh....for the time being..aku jadik pekerja dier....so lepas neih kalau rasa nak tengok muka aku nieh...rajin rajinlah gi Pasar Tani Melawat dan Pasar tani PKNS Bangi...jual ikan air tawar....

Aku ok jer meniaga nieh sebenarnya...dah dilatih dari kecik meniaga oleh mak aku...dulu selalu tolong dia meniaga kat bazar ramadhan..bukak gerai kecik kecik depan umah ...jual laksa..keropok..burger..buah ..air...tapi aku agak ngeri skit nak tulun incik nieh sebab dier jual ikan ...ikan idop yer puan puan...so aku nak kena pegang ikan tuh ...masuk lam plastik ..timbang...pas kat belakang....untuk disiang oleh itu incik....soklan nyer....berani ker aku nak pegang ikan hidup tuh ?? hahahhahahahha even sekarang pun ikan ikan yang incik tuh bawak balik semer dah mati atau aku pengsankan lam air batu...nieh aku nak pegang idop idop...perghhh...

Suppose by this week...aku dengan dier dah start meniaga...tapi aku cakap..aku kena on job training dulu....kang ader aku menjerit jerit nak tangkap ikan tuh kang...so this week kira cam aku kejalah ngan abang amir tuh...abang amir niehlah yang banyak beri tunjuk ajar camner meniaga ikan nieh kat hubby aku...jasamu dikenang yer bang....susah nak carik orang melayu yang nak tolong orang melayu nieh....kalau ader pun boleh bilang ngan jari anak kucing aku tuh..kebanyakannya banyak nak menjatuhkan....sejak hubby aku nieh ambik pencen awal...dan a few perniagaan yang dia try ..aku boleh nampak ..baper ramai kawan yang sanggup membantu...baper ramai kawan yang banyak mengambil kesempatan...kekadang kita ingat itulah kawan kita susah senang...tapi biler susah..semer ilang....bertanya kabar pun tidak...takpelah...time nieh kami susah..ingat hidup nieh roda...satu hari nanti korang akan ada di bawah....

ishk..teremo plak pepagi neih...dan satu lagik..aku rasa bersalah kat anak anak aku...sebab weekend pun ..kena duduk kat umah bbsitter...takpelah sayang kita susah dulu...nanti dah senang..mama benti keja...ari ari abang, adik ngan baby duk ngan mama yer...sobb..sobb.....

Esok rutin akan bermula....mampukah akuuu???........

No comments: