Tuesday, February 3, 2009

Yesss!! Berjaya....


Perghhhh ...cam tak caya jer ...abang amir kata ...ok...next week korang handle sendiri...

Sabtu lepas....pukul 4.30 pagi aku ngan hubby dah bangun...hujan pulak lebat perghhh...itu kalau tido memang tak sedar diri punyer....tengah tengah ujan tuh aku sauk ikan talapia dengan patin naik lori ....siap siap semer dah dekat kol 6 pagi....hubby start lori...terus tuju Taman Melawati...while aku angkut anak anak aku antar rumah bbsitter....emm sian...seb baiklah Allah kurniakan aku anak anak yang kuat dan cukup memahami....Uzair jerlah menangis kejap...tak biasa lagik ngan makcik tuh....aku sampai tapak pasar tani lebih kurang 6.45 pagi...abang amir dah ader tolong kemas barang...besar jugaklah pasar tani kat sini ...orang dah kerumun gerai sebab nampak ikan tuh melompat lompat....abang amir bawak ikan keli organik, jelawat, patin kolam dan umor umor. Patin kolam tuh actually nak tunjuk beza isi dier....kalau ikan ternakan kolam nieh ..isi dier kuning dan bau dier hanyir...kalau sungai yang kitaorang jual nieh isi dier putih....Alhamdulilah...habis hampir 50kg ikan talapia dan patin dijual....pukul 11 pagi dah clear semer tong....tukujut jugaklah abang amir ngan hubby aku tuh nengok aku pegang keli selamba badak jer ahhahah ...aku pun tak confident sebenarnya...tapi biler ketakutan mengatasi segala...aku dah tak pedulik ehhehe...balik terus ambik anak anak aku....senang hati aku tengok diorang happy kat rumah makcik tuh....


patin talapia




Ahad...pagi aku tak sibuk sangat sebab Edi anak abang Lan ikut sama..so pagi tuh dier ngan hubby yang sauk ikan angkut naik lori...aku siap siap barang..terus antar budak budak tuh...awal skit kali nieh sebab jauh di bangi....Edi yang bawak lori...perghhhhhh memang respek lah dier bawak lori....kagum aku...lori tuh dier buat cam beskal jer...tengok dier parking...fuhhh ...dah nama keja drebar lori pun kan....tapi kagumlah aku....PKNS Bangi nieh orang tak berapa ramai...tapi Alhamdulilah..dalam tak ramai tuh pun almost 50 kg jugak abes....Along dan abang an pun datang bagi sokongan...ahhahahah....bulat bijik mata akak ipau aku nengok aku pegang keli tuh selamba jer ehehhe...kali neih abang amir cuma tengok jer...aku duk depan....hubby ngan Edi jadik algojo kat belakang...tukang siang ikan..perghhh tuh pun tak cukup tangan....siap semer..abang amir kata...ok...team nieh dah cukup...so next week...aku serahkan pada korang...fuhhhhh...

Minggu nieh...kami akan meniaga lagik di Taman Melawati dan PKNS...saper saper nak jumpa boleh tunggu aku kat sana tau ahhahaha ....cuma sabtu jelah seakrang nieh ...tak cukup orang...aku ngan hubby jer...Edi keja sabtu...ahad jer dier boleh join....payah nak carik orang meniaga ikan neih...yelah keja kotor...hanyir ..bau ikan...orang takmo...even setengah hari jer....emm..sesaper ader adik ker abang ker yang rasa rasa korang boleh buat keja nieh and nak carik duit skit ujung minggu...contact aku tau...sabtu jer...setengah hari...pukul 7 sampai pukul 12...keja siang ikan talapia..patin..keli...tuh jer....
macamana pun aku puas hati lah ..even penat...luka luka jugak lah tangan kena ikan tuh..tapi satu kepuasan dalam diri...doakanlah perniagaan kami kali ini membuahkan hasil....amin...

p/s: sorry..gambo internet jer...ateee biler tawon aku nak ambik gambo sendirik masa meniaga...

No comments: