Thursday, January 19, 2012

Citer Sekolah Umar dan Ujay

Citer basi hehehe....ari tuh semer orang dok berebut citer pasal sekolah anak masing masing kan...hehehe tapi paham...excited doww heheheh aku niehlah baru terhegeh hegeh nak bercerita...

kira baru jugaklah sekolah ni...satu sessi jer 
Buat sebilangan kawan yang tau cerita...tau aku dah tukarkan sekolah anak aku ke Kuantan...naper?? heheh biarlah rahsia....boleh?? ...aku letakkan diorang di Sek. Keb. Bukit Rangin....abang di 2 Perdana...adik di Pra Sekolah...Pra jer..tak mampu nak pegi tadika bayor yang memahal tuh heheheh takpelah...janji sekolah kan..lagipun senang dua beradik kat situ....




Semangat datang sekolah nak tengok kelas dia katanya

 dekat dua minggu jugaklah aku di Kuantan menguruskan budak budak neih...paling tak boleh blah..masa briefing untuk Pra Sekolah...seawal pagi dah si ujay bangun..excited giler...mendanya start kol 8.30 tapi kol 8 kitaorang dah terpacak kat sekolah tuh...incident paling best..aku pun berjalan masuk kawasan sekolah..membelek mencari kelas pra sekolah...datang sorang akak nieh ..pekerja kedai buku kot...eh cikgu..awal cikgu sampai...pejabat tak bukak lagik...aku nganga...incik dah gegelak dah...aku pun menjawab...kak ..saya bukan cikgu..saya bawak anak saya...muka akak tuh pun dah serba salah..Ooo saya ingat cikgu tadik...tunggu dulu puan ..cikgu yang uruskan tak sampai lagi hehehe ...ader gaya cikgu kah saya?? muahahhahah

Guru besar SK Bukit Rangin...
 tunggu punyer tunggu punyer tunggu...kol 8.30 pagi cikgu baru nak gantung banner..alahai cikgu...semalam tak boleh datang kejap ker buat...majlis start dekat kol 9.15 pagi...sabo laily sabo...briefing kejap ..terus jumpa dengan cikgu pra untuk perbincangan...mmg totally different bila meeting dengan parents yang tak bekerja dan jugak parents bekerja ni.  jadi aku pun setuju jelah memenda...dalam semua parents yang ada kat situ..cuma 3 orang ibu saja yang bekerja termasuk aku...so majoriti lah menangkan...



Hari pertama sekolah, alhamdulilah..dedua ok...Umar aku tak kisah sangat...dia sangat berdikari dan senang buat kawan...mana mana dia pegi ...mulot dier yang terlebih ramah tuh akan menegur saper saper manusia yang ada...lain dengan uzair...pemalu skit kononnya...masa memula aku nak tinggal tuh ala ala sebak lah konon ...terus aku blah...kalau tunggu lagik memang confirm menangis punyer...





Beratur dengna kawan kawan nak pegi perhimpunan 

Abang umar depan sekali...apa?? x nampak...tak lama lah tuh hahahah 

Sedih sebenarnya..tak dapat uruskan diorang setiap pagi untuk ke sekolah...especially uzair..yang semer menda kena siapkan...sebab dia jenis kalau bersiap adoiiii kena menjerit kalau nak cepat...pastu kalau dan dia menangis..payahnya nak pujuk...berkorban dulu yer anak anak mama...mama akan balik nanti...SObbb sobb...


No comments: