Tuesday, October 27, 2009

Rindunya...


Rindu apa?

Rindukan suasana semasa tinggal di Kampung Changkat Gombak...serius...jauh beza dengan tempat tinggal sekarang...even rumah sekarang lebih besar lebih selesa..tapi suasananya...emmm....masing masing dengan hal masing masing...believe it or not..dah baper bulan aku kat situ...aku masih tak kenal jiran tetangga aku..jumpa pun senyum jelah..nak berbual jauh sekali....

Dulu, lepas balik keja..ambik budak budak..aku mesti melepak dulu kat gerai air tebu kak idah tuh...borak borak ngan kak upek n the gang...bercerita...release kejap tensen...umar dan uzair seronok ..kayuh basikal ..main bola...sekarang...balik-balik ..berkurung dalam rumah...esok pagi keluar..maghrib balik...weekend berniaga...emm langsung tak jumpa orang...dulu..jemur baju...kalau hujan..ader orang tolong angkatkan..sekarang..mampuslah basah kuyup....dulu kalau sakit ..ader jugak orang jenguk jenguk..sekarang...lu sapa beb...adehhhhh ....udara kat gombak jauh lebih bersih dari kat bangi neih...air pun sama...dulu kalau bangun mandi nak pegi meniaga dekat gombak...kol 4 pagi tuh...perghhhh sejuk sampai ke tulang....sekarang kat gombak..mandi pukul 4 pagi pun...rileks jer...cam ko mandi kol 8 malam...takde beza pun.....
tempat lepak petang petang

bukan aku ajer terasa...umar pun...yelah biasa tiap tiap petang..aku bagi dier kayuh basikal ...sekarang nak kasik dier main kat luar pun cuak..keta bukan main laju tengah jalan...nak bagi dier main umah sebelah..sorry..aku tak suker anak anak aku bertandang ke rumah orang...(tak berkenan ngan anak anak orang tuh pun yer) ....so aku lebih rela dua beradik tuh duk lam umah mengadap pc ...
Kolam ikan

emm aderlah lebih aderlah yang kurang...rumah sekarang nieh ok..mungkin rasa sunyi skit kot...kurang suasana kekeluargaan....aper pun..aku tetap rindu kat Kg. Changkat sobb...sobbb...

2 comments:

Liana said...

huhuhu...sama ler kak dengan kita! Sejak belajar kat KL ni tahun 2000 sampai sekarang, boleh kira beno jiran2 yang kita kenal! Itu ler suasana di kota! Susah nak jumpa jiran2. Lebih2 lagi yang bekerja! huhuhu

eza said...

aku pon dua tiga kerat jerk yang aku kenal....cer kalu ada orang nak tumpang tanya rumah si polan..si polan tu kat ner...haram aku tak tau...woiiii...wat malu jerk...