Wednesday, January 5, 2011

Minggu minggu yang memenatkan

Mesti ramai tertanya naper lama tak update blog? ehhehe camlah ramai sangat belek ahhahah takpelah..yang penting aku tau ader yang dok baca blog aku neih ....mekasih kawan kawan...
this two weeks...life aku cuma pegi sekolah balik sekolah...bukan aku yang sekolah...tuh anak sulung aku si Umar...waaaaaaaaaaaa banyak nya keja nak buat....ditambah dengan sekolah tadika Uzair yang baru ...Nurseri yang baru....Van yang baru....UUuuuuuuuuuuuu penattttt...duit pun cam air jer mengalir....fuhhh seb baik lah ader Mr. B...kalau tak pengsan jugak mama ....
Citer pasal umar dulu...kesian anak bujang aku sorang neih...baru Darjah 1 dah kena berdikari sendiri...sedeyyy woo..aku darjah satu dulu satu haram tak tau menda...tapi dia kena buat semernya sendiri....start dari pagi...dier akan bersekolah di KAFA Jalan Enam....dekat rumah aku dari 7.45 pagi sampai 11 pagi...dari situ dier kena jalan kaki dengan kawan kawan...pegi ker TASKA Nur...tempat adik adiknya untuk transit..makan..mandi salin baju Sekolah...untuk pegi ker Sek. keb. Jalan Empat pulak...naper tak antar kat Sek. Keb. Jalan Enam...ader sebabnya...malas nak tulis..kang ader pulak kena saman kang heheheh ....so dari situ ..Van akan ambik dier antar ke sekolah..dan balik pun dier kena naik van...sedey..serius...sebak sunggoh aku tengok dier...even aku nampak dier happy ....


Camna sekolah? emm...aku tak penah risau pasal Umar...sebab dier sangat berdikari..yesss...dier pandai menyesuaikan diri dengan tempat baru...so aku just hantar..cuma jawab jelah soklan dier...baru darjah satu pun dah ader ujian....diorang buat Ujian Diagnostik untuk menentukan kelas ...bagus jugak ...sebab cam umar...dier dah boleh membaca...kalau kelas bercampur dengan budak yang baru nak kenal huruf aku takut dier cepat boring....yess...mamat nieh memang jenis cepat bosan....so sekarang tunggu results exam dier ...until now pun tak tau lagik kelas dier kat mana...

Yaya and Yana....new TASKA...naper tukar? sebab utama ialah...giler MAHAL ok....aku ingat tahun nieh dapatlah harga rendah skit since budak budak nieh dah besar...tapi makin naik pulak...Oiihhh kalau anak aku dua ketul jer...ok fine...aku boleh bayar...tapi dah 4 ketul..sorrylah...aku kena buat bajet aku jugak....so aku pindahkan diorang ker TASKA NUR kat Jalan 6 which is nearest to rumah aku, tadika uzair dan KAFA Umar...and paling penting LEBIH MURAH....and paling aku suka...semer yang jaga budak kat situ terdiri dari Surirumah kawasan situ yang nak tambah pendapatan...so diroang memang dah expert pasal budak budak nieh...cuak jugaklah nak hantar...tapi petang masa ambik..Yaya looks so happppyyy...yess..tuh yang aku mau...anak anak aku happy...sempatlah aku menjadik mamarazzi...dok usha dari dalam keta heheheheh



Uzair? waaaaaaaaaaaa....aku dah ready untuk mendengar tangisan Yaya and yana but not Uzair....memang since dier baby..aku tau...dier neih jenis susah nak terima benda baru...kalau terima pun it will take sometime jugak....that's is why botol susu dier...puting dier...sangat susah nak tukar...and until now bantal busuk dier still around even dier dah 5 tahun....masa register kat TADIKA Tunas Iman tuh lagik...dia dah start showing yang dier tak nak sekolah kat situ and dok sebut sekolah lama dier...puas jugaklah cikgu tuh pujuk dier...and kemuncak nya ialah hari pertama sekolah...arghhhh dier menangis sambil peluk aku...adoiiii...seb baik babah dier ader...so nak tak nak dier kena terima ehheheh ...sambil sedu sedu tuh masuk dalam kelas...sekolah tadika sampai tengahari jer...lepas tuh cikgu akan hantar dier ke seberang jalan tuk pegi TASKA yaya pulak sampai petang...


Today...hari pertama aku keja...and kepala aku asik ingat Umar...sebab dier paling kritikal..nak jalan sendiri nak mandi nak siap sendiri nak naik van..arghhhhh...Semoga Allah Melindungi Anak Mama.....Amin....

No comments: