Tuesday, February 22, 2011

Selamat Pulang Mariati!


Sapo mariati? sapo? hehehe

Mariati neih bibik akak ipar aku...yang balik kampung masa sebelum Hari Raya Aidilfitri tahun lepas....bagi cuti sebulan ...tapi disebabkan karenah birokrasi...payah pulak bibik nieh nak balik Malaysia...macam macam prosedur dia kena tempuh...sampai bibik tuh kata abis semer duit simpanan dier....siannn...

Dulu bibik nieh jaga anak anak aku....tapi kecekapan dier memang aku respek lah...dalam dok jaga anak anak aku yang nauzubillah perangainya itu...dier masih sempat menguruskan rumah..memasak...lengkap ..complete...memang cekap...and dier pandai melayan budak budak...sebab tuh aku tak penah anggap dier nieh orang luar...dier nieh dah cam keluarga kitaorang sendiri...sebab tuh pegi mana mana pun memang kami hangkut dier neih...

Selepas hampir lebih 6 bulan tak silap aku...bibik tuh balik Indonesia...semalam baru lah dier selamat balik ke Malaysia...aku pun tak jumpa dier lagik...budak budak macamana? ooo budak budak akan maintain dengan taska sekarang...sebab aku tak larat nak tempuh jammed kat Seksyen 4 dan Seksyen 3...sekarang nieh senang...belakang umah aku jer..so by 6.30 aku dah boleh baring tengok tv hehehhee ....tapi bersyukur jugak dier balik...sebab aku dah tak yah sakit kepala nak pk mana nak letak budak budak neih time aku niaga...umar ngan uzair pun tak payah ikut....biar dier rehat jer umah mak long..sian...penat ikut meniaga nieh...nak baring tak boleh ...main jelah...tunggu sampai aku tutup gerai...

Aper pun bik...kami sayang kamu heheheh


No comments: