Friday, October 8, 2010

Sambungan Aidilfitri 2010

Sambungan dari citer ari tuh heheheh siap ader sambugn sambung ...hampeh betul....heheheh Kalau first entry ari tuh citer kat umah PIL ..kali nie giliran dekat umah mak aku pulak kat Tanah Putih Baru....umah mak aku neih memang tak penah sunyi...adik beradik ramai...yang tercampak jauh skit cuma aku, abang aku yang no. 4 di Johor...dan adik laki aku yang kat KL...nama jer duk KL...nak jumpa pun payah mengalahkan artis...sampai jer kat umah mak...abang yang no. 4 pun dah sampai ...aku memang target nak berkumpul bielr abang aku nieh balik...baru syiok ramai ramai...biler berkumpul memang mengelegak lah rumah tuh dengan suara adik beradik aku ehheheh memang kejutan budaya lah anak anak aku heheheh ...biasa kat umah PIL takde manusia...kalau ader pun cam takde...duk umah mak aku hehehe ambik ko ehheheh

Geng incik biler time makan hehehe...kakak aku heheh ..


Kawan baik yaya masa kat kampung...kakak arissa...
Sukerlah ...ramai orang dok dukung....

Disebabkna masing masing kepenatan..malam tuh kitaorang tak pegi jauh ...serbu umah tok ndak aku jer...tok ndak aku neih special...dier rajin melayan kitaorang yang muka tak malu nieh ..orang datang makan jelah aper orang hidang...kitaorang datang siap request ..nak nasik heheheh buruk tol perangai hehehe tapi serius...ader sesuatu di situ...lauk dier masak bukanlah lauk special pun...Ikan goreng...asam pedas ikan kembung...sotong singgang...tapi aper yang buat special ialah...Air asam dier...fuhh sedap sedap...and tok ndak aku neih dier meniaga jual sayur ulam ulam nieh....mmg meriah dengan ulaman lah..pegaga..pucuk betik...pucuk ubi...jeruk maman...jantung pisang...kira kalau dok makan umah dier bukak kancing seluar sesiap lah ahhahahhah ....tuh yang buat incik jadik cucu menantu kesayangan sebab dier dulu makan..dier paling last berenti ahhahahha



My tok andak ...

Esok pagi...incik, abang wadi aku dengan ayah pegi balik Mambang kampung ayah aku ...bukan mambang kuning ker mambang ijo...heheh nama Kampung ayah aku kat pekan tuh Mambang...nieh kes repeat kutip buah duku lah neih....tapi memandangkan yang mengikut ayah aku tuh semer size XXXL ..maka ayah aku jugaklah yang kena panjat heheheh ...sementara aku dan kakak kakak ipar di rumah melepak sambil berborak menunggu time nak masak tengahari..

Inilah orang yang "tak makan ikan sungai" tu ahhahah abang Ngah aku ..abang no. 2...


Adik aku yang bongsu ..yang suker kaler pink...euwwwww


Tengahari tuh ...masing masing masak speciality masing masing....kebetulan incik gi Mambang terus jelah beli ikan patin ngan talapia sangkar untuk makan tengahari...so aku pun masak Patin Asam Tempoyak...tilapia tuh simpan tuh barbeque....sambil memasak terdengar beberapa stement cam haram dari abang abang dan akak akak ipau aku kan heheheheh eeee tak makan lah ikan sungai...eeee tak leh telan...heheheh takpe takpe....tungguuuu....Hidang jer ....4 ekor patin masak tempoyak....LICIN TIDAK BERSISA hahahahah...ambik kooo ehheheh

Dengan cousin diorang Amar

Incik dan abang wadi saya ...abang no. 4


Malam seperti yang dirancang..barbeque lah aper lagik...hehehe memang kitaorang neih planning harus ader makan ehhehe tengok sizelah beb....bakar talapia ...sekali lagik ader statement haram dari abang abang dan akak ipau aku kan heheh takpe takpe...dan sekali lagik ...LICIN TIDAK BERSISA...kali nieh lagik cam piranha sampai mak aku pun tak sempat makan ehhehe takpelah mak..lenkali yer kita buat lagik...heheh makan borak makan borak...tak sedar dekat kol 1 pagi...budak budak tuh buat aper??... Oooo tuh tok sah tanyalah...dah jumpa sepupu sepupu yang semer datangnya dari golong hyper ehheheh ...elok lah tuh...


akaks ipau saya bersama rakyat

Akhirnya dah sampai lah waktu untuk pulang...abang aku pun dah pack balik Johor dan aku pun even banyak cuti lagik ..tapi kena balik awal KL untuk prepare barang niaga sebab weekend kitaroang meniaga...memang raya kali nieh sangat sangat gembira walaupun persediaan raya tuh agak menyedihkan...hopefully aku berpeluang lagik menyambut Ramadan dan Syawal tahun hadapan ...insyaallah...



No comments: