Monday, October 11, 2010

Tragedi 10.10.10

Sekali lagik Malaysia bersedih dengan kemalangan yang berlaku di Pedas. Kemalangan yang membabitkan 2 buah bas, 1 van dan 2 buah kereta tuh cukup menyayat hati. melihat gambar gambar kemalangan fuhhh tak sanggup aku....dan fobia itu masih melekat sehingga ke hari ini...Kenapa?? sebab aku aderlah pengguna tegar Highway KL-Seremban tuh...dan bas Delima, SKS tuh semer kawan aku setiap hari ...jadik bila selisih dengan diorang memang aku tak berani nak pecut...even kita memandu di lane paling kiri pun...diorang bawak dengan laju...tengok cermin belakang...Ya Allah memang dekat sangat diorang follow....
Punca kemalangan ..banyak..cuma sedih bila ader orang yagn telah mengambil langkah berjaga jaga...memandu dengan selamat ...tapi menjadik mangsa kerana kecuaian orang lain...walaupun jarak antara rumah aku dan nurseri serta tadika anak anak...namun cuak tetap ader...aku membawa 4 orang anak anak aku...4 tulah permata hati aku...4 tuh lah ..takde dah yang lain...sebab itu seboleh boleh nya...secermat yang mungkin aku pandu..
Buat keluarga mangsa kemalangan...takziah aku ucapkan...walaupun aku tau ....kesedihan kehilangan orang tersayang itu amat perit...redha lah dengan pemergian mereka...semoga roh mereka dicucuri rahmat ...Amin..

No comments: