Saturday, June 4, 2011

Dari Gombak ke Bangi

Rumah aku sebenarnya berfungsi lebih dari memberi perlindungan kepada kami sekeluarga....tapi juga sebab pusat operasi perniagaan kami...kalau korang datang rumah aku dulu...emmmm jangan haraplah nak jumpa hiasan hiasan gambar...bunga jauh sekali..merata rata barang niaga ..kotak meniaga..timbang...plastik..segan nak ajak orang datang dengan keadaan rumah gitu...

Gombak...rumah kayu...rumah kampung..dah nak separuh roboh..satu bilik...bayangkan...dengan sempit..dengan kami 5 beranak masa tuh...kuss semangat...mmg tak tau nak cakap camner...tapi kehidupan perlu diteruskan jugak..walau susah macamana sekali pun ...memula penuh dengan barang cendawan...pastu penuh dengan barang barang ikan...lepas tuh dapat tuan rumah kedaung...tuh yang buat kami rasa..cukup...we need to move out...rumah nieh dah tak boleh menampung segala...maka pencarian dimulakan....dan destinasi seterusnya....Bangi...







 Kenapa Bangi? satu....berdekatan dengan rumah adik beradik suami aku...sebelah dengan rumah bapa saudara...lebih besar..lebih luas ...dengan sewa yang pada aku berpatutan...tahan lah...ader 3 bilik...2 bilik air...garaj pun luas...sesuailah letak kolam ikan depan tuh...cuma agak tak selesa buat jiran jiran sebelah sebab kekadang berbau..bising pepagi time kitaorang nak pegi niaga...sebab itu kami uasahakan jugak untuk mendapatkan tempat yang lebih sesuai...dan Alhamdulilah ...Allah beri jalan untuk kami....








Dan kini...dalam proses untuk melengkapkan kedai...Insyaallah akan dibuka dalam Jun 2011 ini...tunggukan pengumumannya....





1 comment:

@nan.. said...

semoga semuanya berjalan lancar...kalau dh jadi tokeh besar jgn lupa jiran awak ni ye :)