Wednesday, April 22, 2009

Menjawab tag Puan Seripah ahhahah

hahahahha ....mengamuk lia baca...hahahahah....
fuhhhhh berabuk blog aku...bukan tak hingin nak update....tapi aku nieh dah huru hara hidop sebenornya....dengan mc..dengan cuti...dengan gi course...dengan menganti PA yang asik cuti..arghhhh ..nieh pun ganti lagik neih...rindu aku kat boss boss aku tuh...dah baper ari tak tengok muka uhuksss....
bukak bukak blog Puan Seripah..eh eh ..kena tag pulak hahahahah mehlah aku jawab...
1.Admit one thing you feel awful about (involving being a mom). Once you have written it down, you are no longer allowed to feel bad. Remember you are a good mom!
ishk...feel awful yerk....actually...rasa bersalah sebab tak dapat besarkan diorang sendiri...sedey woo....biler pk ...macamana diorang berdikari...duduk rumah orang...kita tak tau ...camner orang tuh layan..depan kita nampak baik...kita tak tau diorang kena marah..kena pukul ..kena buli...Ya Allah..sedey giler biler pk...jangan kata budak budak...sedang kita yagn tua nieh pun...cuba duk menumpang umah orang...setengah hari pun dah rimas....tapi budak budak nieh every day...sekarang plus sabtu..especially Umar....yang dah 6 orang bbsitter sbelum ke school...biler dier tak nak pegi tiap tiap pagi...aku paksa..aku pukul ..aku cubit...tapi demi Allah..dalam hati aku...rasa nak menangis sekali...ishk...kan dah nangis dah...Mama kena keja sayang.....teringat-ringat macamana dier menjerit mintak tolong...mama...abang takmo duk sini...nanti shaza pukul abang...Ya Allah..aku dengan kejam heret dier ...masukkan dier dalam umah bbsitter tuh...sepnajang hari rasa bersalah..nak buat keja tak boleh....kalau boleh memang nak sangat stay kat umah...besarkan diorang...sob...sob...ishk...Puan Seripah..naperlah ko tag aku....uhukss...
.2. List 7 things you love about your kids, you love doing with your kids, or that your kids love about you.
(i) Berdikari....yes they are...kalau anak anak korang pukul 5.30 pagi...aku berani cakap...tengah dok sedap tido bawah selimut kan....tapi bukan anak anak aku....setiap sabtu dan ahad...diorang akan bangun pukul 5.30 pagi....aku kena hantar diorang pegi umah bbsitter sebab aku nak pegi meniaga....Ya Allah..kekadang tak sampai hati nak kejut...tapi takkan aku nak dukung 3 orang sekali...dulu aderlah jugak umar menangis...tapi Alhamdulilah...biler aku cakap dengan dia....aku pegi jual ikan..carik duit..beli susu dier beli susu adik...dier faham...dan sekarang..dah tak banyak kerenah...bangun...tolong angkat beg adik adik..masuk lam keta...bersyukur sangat...
ii) Aku suka menyanyi dengan anak anak aku...yesss....almaklum..mama dier gian nak nyanyi karaoke kan heheh nyanyi ngan anak anak pun jadiklah...especially biler umar mat kepoh tuh menyanyi ...ahhahah tak tau lirik abes dibantainyer....kekadang dalam kereta ..biler ader lagu kegemaran tuh ..mulalah kuat skit...nyanyi kuat kuat....heheheh....uzair back up singer sebab dier bleh nyanyi ujong ujong jer hehehe ..aliya tukang tengok..nganga jer minah tuh...buang tebiat mama aku neih agaknyer heheheh
iii) Umar si mamat kepoh....aku tak tau camner nak manage rumah tuh kalau dier takde...serius...at the age of 5 ...dier aderlah pembantu setia aku....dier basuh pinggan sendiri (babah pun tak buat)...kekadang pinggan adik dier...tolong sapu sampah ...tolong lap air kalau tumpah...tolong angkat barang pegi dapur...tolong lap idong adik..tolong mandikan uzair...tolong pakai kan baju...tolong kemas rumah...walaupun kekadang selalu jugak kena bantai...sebab nakalnya pun boleh tahan...tapi dier pandai ambik hati...kekadang biler balik niaga..dalam penat penat...tengok aku dok membasuh barang niaga sorang sorang....dier datang...sian mama sorang sorang...abang temankan mama ek..uhuksss...sedey giler...paling best...biler lepas mandi..dier ambik sikat...abang tolong sikatkan rambut mama yer...uwaaaaaaaaaaa.....
iv)Uzair yang sweet...at the age of 3...uzair masih belum fasih bertutur...tapi part bodek bagilah kat dier....uzair neih manis ...kalau tengah marah ...tengok dier senyum leh cair...terus tak jadik nak marah...ader harapan ramai awek nieh ....manja...tapi dalam kapla ader batu jugak....standard lah anak no. 2 kan ila kan kan sally kan kan kan.... kekadang tuh menda nyer kecik ajer...contoh..dier nak air tuh dalam cawan biru...siler isi dalam cawan biru...dier boleh menangis dekat sejam..semata mata sebab isi air dalam cawan kuning yer anak anak...memang tak makan saman.....
v) Puteri kesayangan keluarga....tuan puteri aliya....anak mama yang comel...walaupun ramai orang tak sangka aliya anak mama....abes...dah putih sangat...mama nyer kelabu ehehheh...mama tak kesah...yang penting aliya anak mama...anak mama nieh baik sangat...tak banyak kerenah..tau mama penat...mama sibuk...aliya tak kisah...aliya boleh main dengan abang...aliya tak kisah pun menyusu ..walaupun baju mama ader bau patin, talapia dan sebagainya....aliya faham mama penat meniaga...balik jer dari rumah mak tok ..aliya tido...sampailah petang....sob..sob..sob..mama sayang aliya...
vi) Suka biler umar cakap...sedapnya mama masak...paling best biler buat dadih dengan kek cokelat....tengok diorang berulang makan...kembang idong japs..biler dengar umar cerita kat atok kampung ngan kawan kawan dier.....mama saya masak kek..sedap...mama awak takde....ehhehehe....kekadang tuh sayu jugak biler tengok dier kena marah ker kena pukul...biler tanya balik...naper umar nakal...kan babah pukul...sakit tak?....biler dengar jawapan dier...taklah...sakit sikit jer....umar kuat...fuhhh berbirat camtuh ko kata sikit yer....aku plak yang menangis tengok....
vii) Paling bahagia biler tengok diorang tiga beradik tido...Ya Allah...besarnya rahmat yang kau berikan...biler tengok umar ngan uzair berpelokan...kaki aliya atas perot uzair...tangan umar atas dahi aliya...heheheh....diorang memagn tak boleh tido asing...tengah malam masing masing mencarik..dan paling penting...mama pun tak boleh tido...kalau bertiga nieh takde....sOb..sOb....
3. Send this to 5 other moms of the year that deserve a reminder that they too are the best moms that they can be. Remember to send them a note letting them know you have selected them, and also add a link to your post that directs people back to the person who nominated you.
Eza
Mya
Erin
Cujie
Watie
ishk....entry ini sunggoh merunton jiwa...ayokkk....

1 comment:

Liasari said...

ko memang x sayang mulottt puan nolie...uhhh masuk senarai itam.

syahdu aku baca gelagat umar tuh... baguih anak bujang ko nolie... sayang kat mama dia. iskkk