Wednesday, June 3, 2009

Selamat Pengantin Baru Uya...


kalau korang penah baca entry aku yang pasal pegi Rombongan Kak Upik ke Janda baik tuh....Uya neih satu satunya anak perempuan kak upik nieh...last week...Alhamdulilah ..dah selamat bergelar isteri....

Gubahan neih dibuat depan mata aku...perghhh nampak senang giler...ishk...cuba buat sendiri hehehe...ntah aper rupa tak tau..ehheh
Rumah nyer dekat jer ngan umah aku....Sabtu akad nikah...Ahad bersanding...tapi meriahnya dari hari Jumaat lagik ...aku pun tolong skit skit jelah aper yang mampu memandangkan rakyat jelata aku tuh asik dok berkepit jer kan....umar ngan uzair suker....bak kata umar...mama bestkan kawen..ketuk kepala baru tau ...sukerlah ..ko bleh bebas lari sana lari sini ehhehe masa majlis akad nikah sabtu tuh...aku pegi kejap tengok ....pastu dengan hari yang panas...dan budak budak yang tak makan saman tuh...aku balik dulu...layan citer Ryukendo ehhehe ...pastu dah abis akad nikah..time orang makan tuhlah time aku datang ahhaha...kira minggu lepas...dari ari jumaat tuh lah aku gantung periuk...yahoooo...ehheheh suker pelamin dier ...

simple but nice....


Sabtu malam....best....ader sesi barbeque dengan karaoke huhuhuh ...incik tuh dengo jer karaoke terus siap salin baju heheheh ....seronok sebab diroang anggap ktiaorang nieh dah cam sedara sendiri...actually kebanyakan orang Kg. Changkat nieh semer ader saling hubung kait...cam kawasan aku duduk tuh ..keliling sedara mara diorang jugak...jadik yang tolong tolong tuh pun semer sedara mara jer....gubahan buah tuh pun sepupu Uya tuh yang tolong buatkan.....sesi karaoke pun bermula..aku yang dah gian sebab dah lama tak karaoke nieh pun emm...memalu lagik mulanya...so layan budak budak nieh makan...sekali incik tuh offer jer nak pegang aliya...yahooo...aku pun "menyumbangkan" barang 4-5 lagu hahahah giler tak sedar diri.....
Ahad...tunggu incik balik meniaga....siap siap terus gi Dewan Taman Melewar tempat sanding...seb baiklah dewan tuh ader air cond ..kipas 5-6 biji..kalu tak huihhh....dahlah panas ....sampai jer jiran offer nak pegangkan aliya...so bolehlah makan ngan aman...sambil layan 2 mamat tuh...lepas makan lepak japs....anak kak upik si ayien offer suh nyanyi satu lagik..oihhh tak yahlah dik oii..kang ramai kang mintak otograp ahhahah....
Buat Uya dan Zamani....Selamat Pengantin Baru...semoga kekal hingga ke akhir hayat.....

No comments: