Tuesday, June 30, 2009

Saya orang Bangi heheh

Hari nieh dah 9 hari aku menjadi warga Bangi....seronok? excited? biasalah tempat baru...still nak kena sesuaikan dengan suasana di sana....alhamdulilah...jiran jiran kat sana pun ok ...Umar ngan Uzair pun happy....dan aku....emm...masih penat mengemas....
Rumah aku kat Gombak tuh ..walaupun sekangkang cucu kera..tapi barang barangnya ...nauzubillah....sekali pandang..looo neih satu lori sekali angkut jer barang barang....satu lori korang kata???....first trip....satu van...satu lori....2nd trip....satu lori...satu van...2 biji keta...sepadat padat yer kami isi....3rd trip....satu lori lagik....oihhhh seb baik lori sendiri...kalau lori sewa jenuh lah membayorrr.....tuh pun tak abes lagik..masih ader sisa sisa peninggalan kami kat Gombak nun....ntah biler lagik nak pegi pun tak tau....
Penat?? tok sah cakaplah...sampai ari neih tak abes mengemas lagik...naper?...sebab ader jugak manusia yang tidak prihatin...aku cuti nak mengemas rumah...bukan nak layan orang...tak putus putus orang datang...dan haruslah aku terperuk kat dapur tuh ..keja memasak..membancuh air ...mencuci pinggan mangkuk...perghhhh bengkek jugaklah kan...dah satu keja pulak aku nak melayan orang....mesin basuh pulak tak boleh nak pasang...kena pasang pipe baru...arghhhh haru betul....dua hari aku basuh tangan....nak patah pinggang dibuatnya...tau jelah baju budak budak neih....sehari baper kali salin pun aku tak tau....masuk hari ketiga...aku dah muncung...baru lah incik tuh pegi carik barang tuk pasang mesin basuh tuh....tuh pun tak pasang betul lagik paip tuh...air aku kena masukkan secara manual...bolehlah labu..dari aku kena basuh tangan ....
First day keja...budak budak tuh hubby anto...so aku direct jer terus ker stesen Komuter...uihh sanggup tak tido kooo takut terlepas stesen ahhahahh...pastu buat buat pandai tuh...takmo tanya orang...seb baik betul hehehe ...tapi punyerlah jauh ...uihh berkematu jugaklah punggung nak boleh sampai....mungkin sebab baru kot...dah lama nanti mungkin aku dah biasa...budak budak ofis nieh pakat gelak tengok aku....cesssss sialan...maunyer tak...biasa 1 minit lagik kol 8.30 baru aku terpacak kat pintu ofis...nieh belum kol 7.45 dah siap duduk kat pc hahahhaha...kagum sunggoh....takpelah..aku nak tak nak kena kuor awal jugak...parking kat stesen UKM tuh terhad sangat...kang ader aku parking atas landasan komuter kang....
Kesimpulannya....seronok sebenarnya dok Bangi...segala kemudahan ader disekeliling...tak havoc...tak jem....memang sempoi..kalau dak ..takkan sampai incik tuh boleh selamba badak gi beli pampers anak kat Manjaku tuh pakai kain pelikat ngan t-shirt pagoda tuh jer...heheheheh...buat kawan kawan yang terlalu kat Seksyen 16 tuh ..jemputlah singgah..tapi siler calling dulu yer...kalau tak ..korang tengok jelah pintu pagar umah aku tuh ehheheh....

10 comments:

NadiahKhair said...

nolieeeeee..
selamat jadi org bangi. ai pun org bangi gak. :P
tapi atas sket. bdr seri putra. nak menghala ke nilai sana. tapi bangi mmg tempat pi soppink brg2 dapor.

semoga selamat berumah baru dan selamat mengemas. penattttt pindah umah neih.

nzh1979 said...

segan lerrr.. kakak sorang dah dok bandor..
udah tak dudok kg lagik yek..ehehe
sile wat umah panas jempot saya.. pastikan selepas saya abeh pantang yek..moekekekke

akpfapaf said...

kak..siannya..peknen2 buat keje berat gak..hati2 yer kak..
nway..slamat duduk kat tempat baru yer..

nOLie said...

Nad ...
tulah..penat tol mengemas ..tambah tukang sibuk 3 orang tuh...adoii..menguji kesabaran sunggoh...

Zam..
jemputlah datang parti buih nanti ..ingat pakai bikini jer boleh masuk tauuu hahahhahahah

nOLie said...

farihah...
Stendet pindah taim ngandung nieh hehehe tuh anak semer surat beranak lain alamat hahah...masa ngadung Uzair..pindah dari tingkat 4 ke tingkat 1...mengandung aliya..dari subang ke gombak..neih ngadung lagik...dari gombak ker bangi pulak ehheheh

eiseai said...

mari lah kita sama2 menapak naik komuter hehehehe.

lepas ni lagiiii lah susah nak dtg BJ kannnnnn

eza said...

selamat mengemas yer....minta ler tolong budak yang suka cakap "kang masuk api neraka".budak tu dah boleh diharapkan.Anak mak kan....

Liana said...

Eh kak nolie...saya ketinggalan ker? Bila pulak, akak peknen? hehehe...sedihnya...tak tau citer ler...
Selamat berumah baru...Sama ler cam kita. Hari ahad baru masuk rumah baru! Nie kat rumah nie...macam pasar malam! banyak kain baju yang belum tersusun lagi! penat weh!

Ezrina - A wife & a mummy of two said...

Pergh..semakin dekat jugek dgn ku...aku orang Kajang..kehehehhehe :D
moh kita buat gathering jom..warga bangi..kajang...Nad...apa lagi Nad jom pekena san francisco pizza kat bangi tu ahakaahahaha :D

kak nolie..saya rasa saya penah nampak kedai manjaku tu..oh rumah akak dkt2 situ ek...bestnya... leh singgah nanti ekekekkeke :D

Puan nOLie said...

Erin..tulah..semangat waja nieh dok turun naik komuter...adess..nak patah pinggang berdiri...