Tuesday, April 5, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

Asal ader peluang memang aku tak lepaskan....especially tengok wayang ngan incik...almaklum..gerabak banyak...tak koser ai nak hangkut semer masuk panggung....


Ambik half day...incik ambik kat office...terus pegi Mid Valley...as usual ..Mid Valley kan...parking cam lahanat...sebesau besau bangunan tuh ..jenuhlah tawaf ..sudahnya sesuka hati aku kan alih kon...incik masuk parking..seb baik Iswara..kalau wira tak muat dah tuh ehhehe ...masuk masuk...cari tiket dulu ..dah beli tiket...lapar..cari kedai makan dulu ....jalan jalan tengoklah burger Carl's Jr...kat sebelah McDonald...emm jom lah try ..cepat jer incik tuh kan..mementanglah aku cakap aku nak belanja...rega dier perghhh seketul burger Carl's Jr tuh ..aku boleh beli lima nam ketul burger Otai tuh hehehe orderlah...yang bagusnya air boleh refill so satu beli set ..satu ala carte...


Sampai jer order...ha ambik ko....burger beso muka incik...bukan muka aku tau..muka incik..so ko bayangkan beso mana...ehheh memang kenyang lah makan...sedappp...gambo tarak hahah pelahap betul..gambo google jelah...yang kelakarnya masa makan tuh ..ader lah dua orang nyonya nieh...nyonya kaya neih...tengok ker dressing...fuhh tapi umar aku rasa dah almost 60an lah...yang kelakarnya..order sampai...ayam goreng kot dah makan separuh...pastu sorang nyonya nieh panggil budak tuh tanya naper order ayam dier tak sampai lagi ..rupanya kawan dier sudah bantai makan order dier ahhahahha ..paling tak tahan bila burger sampai ..si nyonya yang dah belasah ayam tuh pulang balik kat kawan dier ahhahahah adoiii nyonya nyonya..dier boleh bantai makan burger tuh pulak...

Siap makan..terus pegi panggung...sekali tengok trailer Nur Kasih..wOoottt wOotttt....tak sabor nak tengok..harus tengok May nanti...hopefully se"best" drama lah....

start jer Hikayat merong mahawangsa ..semer tekun tengok..cuma tak best..ader dua tiga kali sound system problem kacau stim betul...Overall...Oklah..kagum jugak aku ..anak Melayu boleh buat citer gitu...cuma ini pendapat aku lah kan....
  • Sedey sebab Merong tuh bukan Melayu jati...kan best kalau Remy Ishak ker...Fahrin ker...
  • Dialog diorang tuh sebut sebijik sebjik cam pelik jer cakap melayu...
  • Paling best tengok rambut Dato' Rahim Razali ...cam rambut simba jer hahahah 
  • Heroin cam tak kena...ermm..naper tak carik yang berisi skit...Che Nin tuh kurus benor...berkemban pun tak seksi
  • Part Khir Rahman nak rogol Puteri China tuh memang best...memang muka nak mengawan betul ahhahahhah 
  • Part lawan lawan tuh memang real...kagum kagum..
  • Overall...aku bagi 4.5/5 lah...
Alhamdulilah..akhirnya ader perubahan dalam citer melayu...takde lah citer citer sampah dah ...so Keep it up KRU...u the best...



No comments: