Friday, April 8, 2011

Once Upon A Time

He's so lovely...sO cute...so talkative...bejadah plak aku menulis omputeh nieh ...ehhehe ...lunch hour tadik program shopping terpaksa dihentikan buat sementara waktu untuk memberi laluan kepada poket supaya penuh semula hehehe dok belek lah folder gambar yang banyak dalam pc nieh...

Kalau buat nyer cpu nieh kong ..abes semer gambar...tapi simpati jugak lah pada jiran sebelah aku ini incik Aznan rumah dia kena pecah rabu lepas...abes laptop..hp sony ericson dier yang lama pun kena sapu...tabung duit syiling adik dier pun abes kena angkut...takpelah Nan...nanti angkat iPad yer...yang sedeynya dier kata banyak gambar gambar yang dier upload kat dalam tuh....

Ooo back to the topic..saper yang aku belek..emm saper lagik aku punyer bibiklah ..Umar...ehehhe seriously...dier aderlah pembantu aku..sangat membantu...mengawal adik adik yang kadang kala membuat diri dier sendiri tak terkawal hehehe ...sekarang...bila dier dan uzair buat something good...ayat aku ialah...."Mama tau ..anak anak mama nieh pandai, bagus, rajin....tapiiiiiiii" dedua akan jawab..."NAKAL" haaaa tau pun...

Kalau nak banding ngan aku masa umur 7 tahun uihhh jauh beza...bapak dier 7 tahun lagiklah...umur 10 tahun pun mak dier yang tolong angkat beg sekolah ehhehe kira aku lagi independentlah...But not for Umar..Umur baru 7 tahun..aku dah ajar dier berdikari...camner nak kemas bilik..lipat baju..kemas rumah..sapu lantai...siapkan diri sendiri pegi sekolah..sedeyyy kekadang tuh..aku dulu 7 tahun tak reti lagi nak ikat kasut sendiri...sebab itu..selagi boleh aku tahan lagik marah aku dekat dier...aku tahan..kalau babah dier marah pun..selagi boleh aku backing tapi untuk kesalahan kesalahan ringan lah...kalau berat...ko tanggung lah sendiri...

Biasanya malam aku selalu ditemani anak anak jer...babah keja tak tentu masa...so dier jer harapan tuk tengok adik adik..Abang Ujay? huh..tengok kang dier pulak yang menangis ...ehhehe takpelah Abang..susah susah dulu ..nanti kalau mama ngan babah dah takde...abang boleh uruskan adik adik ...mama ngan babah dah tak risau...sebab tuh mama ngan babah garang dengan abang...sebab nak abang kuat semangat tauu ishkk sebak...layan gambo dah ler...








1 comment:

AdanyaKauUntukku said...

garang ye
tgk sikit kakak yang garang itu..huhuhu