Wednesday, April 6, 2011

Kesah emo yang berpanjangan


Gambar Hiasan
Semalam balik jer keja...incik cakap siaplah pegi Warta...carik kasut ngan baju sekolah umar....aikkk...mesti korang cakap baru bulan 4 dah tukar baru...kesahnya...kalau korang tengok baju ngan kasut dier cam belacan...kaler belacan tuh ko tau kan camner...haaaa...tak larat dah nak marah...nak tengking..sama jer...bagi sapu tangan pun ntah ke mana pegi...ikut sesedap rasa dier jelah lap kat baju....kasut tuh...kussss semangat cam orang pegi berkebun...dahlah aku beli yang jenis semer kain tuh kan..smartlah pakai..kan...sekali ambik ko..sebab aku terlebih sental sampai ader part yang terkoyak...

Tapi takdelah terkilan sangat...sebab aku beli pun bukan yang mahal punyer..dah agak dah budak nieh memang lasak...so semalam belilah yang mahal "skit" ...takdelah mahal sampai 50 hinggit sepasang...kasut brand bata jer pun...tapi banyak part yang plastik lah dari kain...takdelah nanti aku nak tonyoh atau kapur beria...baju pun sama jugak..sebelum nieh beli kat econsave jer...so semalam beli yang brand canggih ...dan pasti canggih lah jugak harganya....semalam bukan penat berjalan...tapi penat mengejar budak yang baru dapat kaki tuh...kus semangat...semalam konon malaslah letak dalam stroller...layan dukong...sekali takmo dukung..dier nak jalan ngan abang n kakak...adOooiiii asik berlari jer keja dier...penatttt

Dah siap beli carik tempat untuk makan...memula masuk ayamas...baru nak duduk...budak tuh datang..kak kitaorang dah tak ambik order after 9.30 ...wtf....aku cakap aiikk setengah jam lagik..takkan tak boleh kot...cakap jelah malas nak layan..ko nak balik awal kan ...pastu terus keluar...pegi KFC pulak...dah siap duduk pegi order...aku ambik set yang campur spicy and ori ...dah siap order...masa dier tengah isi ayam ..aku tengok ehh pesal letak semua spicy ..sorry kak ..original dah habis ..laaaaaaaaaaaaa..aku pun menyinga lah...kenapa tak cakap awal awal...bukan saya sorang nak makan..anak anak saya kecik lagi ..mana boleh makan pedas...lain kali inform lah sebelum ambik order...haaa kan....prot lapar...buat hal pulak kan..terus aku cancel order.. pegi makan tempat lain...

Teruslah hangkut anak anak keluar warta..cari tempat lain..kali nieh pegi Teras Jernang...jumpa satu kedai nieh ..Restoran Juara Seafood ....kedai nampak cam ntah aper aper..tapi makanan superb..harga tak mahal sangat...saya sukak...masa makan..ader dua kejadian yang buat aku agak emo emo jer pompuan nieh kan kan ... 
  • Masa makan...ader satu lagi family anak tiga berserta bibik dier agaknya...anggaran umur anak anak dier..9 ..7..dan yang kecik sekali mungkin dalam 4-5 tahun...masa mula mula masuk kedai dah terdengar suara nyaring anak pompuan dier yang kecik sekali..jenuh lah bibik dier mengejar...siap tengking bibik dier..pergHhhhhh aku tengok panas jer...parents dier buat bodooo jer..makanan sampai..diorang makan...bibik nieh dok ikut kerenah anak dier neih lagik neih...even dier aderlah bibik..janganlah layan camtuh..patut ko ajar anak ko hormat orang tua..fuhhh kepantangan aku betul...aku penah tampar umar..kes dier jerit kat bibik kakak ipar aku ..seriuss aku tak suker ..
  • Masa on da way nak keluar kedai..satu couple..MELAYU dan pastinya agama ISLAM...makan..tapi sambil makan dok lawan ciom pipi...padahal kedai tuh penoh orang...umar ngan uzair tengoklah..terus aku tepuk suh masuk dalam keta...incik sudah hangin...terus dier pegi kat couple neih..Assalamualaikum..awak nampak tak orang ramai nieh? ehh bang tak buat aper pun..muka dah cuak lah kan...ko nak beromen ker aper ker agak agaklah...tengah tengah orang pun jadi..malu lah sikit...terus tunduk jer budak tuh..aku pun cam ehh budak neih kang kalau dier menjawab ader makan kusi kang ..terus tarik incik balik...
Patutlah kes buang baby dah tak terkawal...bayangkan tengah orang boleh buat keja camtuh...belakang...nauzubillah...kekadang sikap kita sendiri yang susah nak tegur atau..malas nak jaga tepi kain orang pun yer jugak...dunia dunia...mintak mintak lah jauh dari anak anak aku semer menda nieh...emmm...


No comments: