Tuesday, November 1, 2011

Babai Kekasihku Iswara

 Beratnya rasa hati nak melepaskan dia pergi...lama aku renung sebelum incik hantar ke Kuantan untuk check di Puspakom...Uihhh sayang giler kereta kecil warna merah ini ....inilah kereta pertama aku...seusia perkahwinan aku....aku beli masa 2 bulan lepas kawen...tak lama tuh aku mengandung...so semer anak anak aku merasa duduk dalam si merah ini ....


Jasanya tak terkira...bukan setakat untuk berulang alik keja...pegi study kat Shah Alam...ulang alik balik kampung...tapi masa kami dalam zaman kejatuhan untuk kali pertama (banyak kali jugaklah jatuh)...iswara nieh cam lori...angkut pasir...angkut beg cendawan...kayu ...angkat keli ...ikan patin...aper menda yang dier tak rasa....semer dier rasa.... sama macam kami jugak....tapi Alhamdulilah...dier tak penah meragam tengah jalan...tak pernah rosak...walaupun kitaorang jaga ala kadar jer memandangkan poket pun ala kadar...so service pun ..ikut time ader duit...

Tapi masa berlalu...anak anak dah semakin membesar...menuntut ruang untuk mereka...dan aku yang agak kurang di poket...mana nak cekau duit deposit...dalam terpaksa rela...kami lepaskan si merah untuk di trade in ..bagi kami dapatkan sebuah kenderaan baru ..utk keselesaan anak anak...sObbb sObbb...serius...menitis air mata masa kali terakhir aku tengok keta tuh...cecepat aku pegi keja...tak sanggup nak tengok dah...

Ini pengorbanan tahun nieh....sebab tuh aku agak kusut sekarang...tapi takpe..si putih mulus dah sampai....malangnya aku hanya mampu memandang sepi...sebab makcik BUTA AUTO ..muahahhahahah....

terima kasih ..kamu sudah banyak berjasa....



No comments: