Tuesday, November 15, 2011

Kisah Raya Part 2

Hahhahah punyerlah lambat sambung citer kan kan kan....

Oklah...aku sambung balik ...kisah malam raya....alkisah dedua mak kepingin nak makan kek hasil buatan tangan aku yang pemalas nieh heheheh ...so gigihlah malam tuh masak...sorang nak kek pisang...sorang nak kek cokelat..seb baik jadi dedua...lepas lah kempunan diorang...dedua kek nieh kacang jer sebenornya..dulu pun every weekend aku buat tuk budak budak tuh..tapi sekarang tahap malas tuh berada di tahap paling max ehheheh...disebabkan gigih sangat...pastu sehari suntuk berjalan melayan keta putih tuh...pagi raya tuh pulak ..barulah nak mengemas rumah mak mentua aku tuh...vacuum semer abuk abuk...biasalah bila dah habuk nieh...memula ok lagi...siap siapkan budak ikut babah dier pegi tengok korban..barulah aku mandi...lepas mandi zassssssssss....dahlah air sejuk...kena asthma...Ya Allah...terus terbaring jer aku pagi tuh...cari inhaler ...ayooo dedua dalam keta..keta plak incik bawak...mati lah...


 dekat kol 12.30 tengahari baru dier balik...kus semangat..terus aku carik inhaler tuh...barulah lega skit...fuhhh ...bagi incik tido japs...kol 2.30 gerak rumah mak aku pulak ..nak pegi rombongan meminang....sampai sampai tengok Pakcik Latip dah siap tunggu depan pagar dengan baju batik dier...hahahha...kakak aku cakap dari pukul 1 petang lagi dah siap hahahah...sabo ayoh...taulah nak dapat menantu baru hahahah...orang pahang panggil ayah tu  "ayoh" yer...hehehe ayoh aku nie berkenan sangat ngan makwe adik aku nieh...si Fara...baiklah budaknya..even adik aku takde kat kuantan pun...rajin dier singgah antar makanan ker..saja visit...pastu paling penting ..koi orang pekan...ahhaha..satu tempat ngan ayoh aku...uihh tuh harus jadi menantu kesayangan tuh...
Mampu ko tido lepas makan kat umah orang?? heheheh
Yang pakai baju melayu belakang tuh abang aku no. 3 dgn wife dia dan kakak aku dan Arissa

belakang baju itam belang tuh abang aku no. 4 ...belakang dier bakal besan mak aku


Tengah bincang ngan wakil keluarga

Bergeraklah kami adik beradik 4 buah keta...2 orang abang jer tak dpt join..yang lain semer ader...sampai sampai diorang pelawa makan dulu ahhahah  tukujut agaknyer tengok adik beradik aku ...campur pulak incik ..semer saiz badang hehehe makanan pulak sedap wahhh best betul....dah siap makan barulah bincang bincang antara ibu bapa...aku ngan kakak aku dok gegelak...yang lain tengok tv...yang paling best...Umar boleh bantai tdo...mampu ko?? dah kenyang bantai tdo plak kat situ heheh ...bincang bincang skit...terus balik..sebab kat rumah jeng jeng jeng...kakak ipar aku Kak ana ngan Kak La...sudah masak sup tulang lembu...walllahhhhhh....memang best...tak sempat nak ambik gambo sebab semer cam piranha...seperiuk besar sup...banzaiiiii heheheh dah siap makan balik semula umah mak mentua aku...tdo sana...


Dah kenyang ..suka ko yer....
Disebabkan urusan incik belum habis...maka pagi keesokan harinya...terpacak lah aku depan mahkamah majistret kuantan...mencari borang AM80...erkk dah dapat borang...bang ..camno nak isi nieh...hayooo...dik..kalau tak tau isi..pegi kat sebelah Hamid Bross ..ada kedai gunting ...kat dalam ada orang tulis surat...erkkkk ..ok bang..seb baiklah aku ikut..kalau tanya incik..Hamid Bross kat mana pun dier tak tau...dier kan orang Lepeh...ooo masih relevant Penulis Surat di abad ke 21 nieh rupanya...sekejap jer dier buat...4 ringgit..pastu menjelajah mencari Pesuruhjaya Sumpah..adoilah..abes lemak berjalan sekitar Bandar Kuantan tuh...gielr lama tak jalan gitu...dah settle pegi IPD Kuantan pulak submit...dah siap barulah balik...uuuuu nak packing lagik...kena balik KL ari nih jogak jogak...kitaorang bertolak petang..alhamdulilah jalan tak jem...sampai around kol 8 malam...oklah tuh...tapi memang penat kali nieh balik...uhuksss...



No comments: