Monday, November 21, 2011

Majlis Penyampaian Hadiah yang Hazab

Yer..memang saya panas biler sebot Majlis Penyampaian Hadiah sekolah Umar...perasaan gembira untuk melihat anak menaiki pentas hancur berderai dek kerana penganjuran yang macam lahanat ....Maaf ..tiada gambar untuk entry ini sebab hati yang terlalu sakit....13 November 2011...dua event berlangsung serentak...satu Majlis Ihtifal Uzair....dan satu lagi Majlis Penyampaian Hadiah Umar....memagn frust sangat sebab aku memang teruja sangat nak tengok Uzair sebenarnya sebab dier ada buat persembahan...tup tup Jumaat umar balik sekolah bagi surat...suruh datang ambik hadiah...Allah...dedua anak...terpaksalah aku bawak Umar dengan Yana....Incik bawak Uzair dengan Yaya...aku siap simpan map nak pegi Dewan tempat Uzair sebab nak rushing pegi sana lepas siap kat sekolah Umar nieh....

Tulis dalam surat..event start kol 8 pagi...ok...venue:  Padang Sekolah...Ya Allah...bangang ke haper...punyer ramai parents dengan student...cuma 3 khemah untuk parents...1 Khemah untuk Student ...barulah aku notice sekolah nieh ader buat Karnival untuk buat bumbung dewan ker aper..ok takpe..aku dengan yana menyelit kat tepi tepi khemah...berpeluh peluh lah cik kak tuh...hari pulak panas elok ari tuh...berucap dah sekian hal...majlis penyampaian mula pukul 9 pagi...dimulakan dengan TAHAP 2 iaitu TAHUN 4,5 dan 6...Ya Allah cikgu cikgu....tak pk ker budak TAHAP 1 nieh yang tak boleh nak tunggu lama lama...tak paham bahasa lagi ....berlari ke sana ke mari..plak tuh banyak sungguh Anugerah nyer....yang no. 1-3 tiap tiap kelas...top 25...mata pelajaran terbaik....ader pulak penyampaian sijil Peningkatan Prestasi...so untuk Tahun 4 jer dekat SEJAM....siler bayangkan pukul berapa TAHUN 1 punya penyampaian hadiah??

Yer tepat sekali kawan kawan...TAHUN 1 start penyampaian hadiah kol 12 tengahari...matahari terpacak atas kepala...sumpah seranah aku dah tak terkira....dengan panas...dengan anak anak berlari ...Wahai CIKGU CIKGU Dan PIBG...kalau ya pun nak kutip derma janganlah seksa ibu bapa macam nieh....splitkan TAHAP 1 dengan TAHAP 2....kesian lah skit pada budak budak yang baru berumur 7,8 dan 9 tahun nieh....jgn hanya pk nak kutip derma sahaja....dan paling menyakitkan hati biler Pengerusi PIBG menyelit boleh kata setiap 15 minit masa penyampaian hadiah untuk membuat pengumuman belilah Kupon belilah Kupon....Ya Allah...menyakitkan hati sunggoh....Umar hanya ambik sijil pukul 12.30 TENGAHARI ...SIJIL jer ok...padahal dalam surat tulis TOP 25...tapi pengumuman untuk PENINGKATAN PRESTASI sahaja....tambah menyakitkan hati...turun jer pentas terus aku seret dedua balik...Yana masuk keta...kena aircond terus tido...


Punah harapan aku nak tengok Uzair...dapat penat...berjemur tengah panas ...hati sakit...buat CIKGU CIKGU dan PIBG Sek. Keb. Jalam Empat Bangi...mohon jasa baik semua...supaya event tahun depan lebih teratur...janganlah buat macam ni lagi...ramai ibu bapa mengeluh sebab event sangat sangat tidak teratur dan tidak tersusun serta carca merba....saya rasa Majlis Penyampaian Hadiah tahun lepas lebih teratur dan tersusun...


hati masih sakit....


1 comment:

Liasari said...

sabar kak sabar
mahapkan jelah... tahun depan masuk ajk pibg terus hehehe
aku pun tahun lepas nyaris2 konvo both kids serentak tapi last minute fahmi punya dipercepatkan. w/pun kena ambil cuti tapi alhamdulillah ada hikmah sbb dapat pergi both konvo.