Thursday, November 10, 2011

Kisah Raya Part 1

Assalamualaikum....dan rasanya tak terlambat lagik nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha untuk semua...


Rasanya ramai yang tengah pening lalat sebab banyak sangat makan daging korban hehehe....Alhamdulilah...mak aku pun ader buat korban skit tahun nieh...best ker tak kali nieh? tak best dan memenatkan...fuhhh...bertolak hari Jumaat 4 Nov...dari pukul 3 petang...sampai Kuantan 11 malam...kusss semangat...pengsan tauu...nielah problem tiap kali tiba raya dekat Highway Karak nun...satu satunya jalan keluar untuk ke Pantai Timur...masuk LPT barulah jalan ok skit....masa berhenti kat Hentian Lanchang...penuh..nak kencing pun kena q cam nak beli tiket wayang..mampu? hehehhe tapi sebab kantung dah penuh sangat...q jugaklah ...


Berhenti makan dekat R & R Temerloh...fuhhh kena tunggu orang siap makan...baru boleh duduk...incik beli makanan...aku dok chop tempat...oh lupa nak citer...jeng jeng jeng...dari R & R Lanchang tuh aku drive...muahahhahahah kena beli pelekat OKU satu...terkemut kemut heheheh...paling best part nak parking...eh eh eh eh...muat ker ..dah masuk ker ahhahahhaha pitam ok....lepas makan terus je gerak Kuantan ..tak berenti dah...mata dah kuyu ...sampai jer ..salin baju..terus tido...fuhhh ...sabtu...disebabkan ramai manusia yang balik kali ni...dah dah ader orang volunteer nak masak juadah pagi raya...maka kesempatan digunakan oleh aku dan incik pegi servis keta, pegi tinted and pasang carpet...memula pegi servis...alah dah penuh...booked appt Isnin nanti...pegi car wash...haaa upahlah kan...si putih mulus nieh...asik nak kena mandi jer...pastu pegi tinted...citer tinted nieh...dari kol 11 pagi...kol 6 petang baru siap...perghhh pengsan...seb baik hasilnya lawo...kejung aku ngan incik menunggu...siap jalan kat Kuantan Parade pun tak siap jugak...dah siap ...terus pegi umah mak aku...dah janji nak singgah kan...heheheh



Parking jer...nampak anak sedara aku arissa yang sedang menyumpah seranah sebab ingat saper ntah parking depan rumah mak tok dier heheh arissa sebaya uzair..tapi mulot dier kus semangat hehehe ..tup tup aku keluar...barulah nak senyum...eehheh pertama carik nasi..giler lapar...pastu tolong mak masak rendang ayam...sambil sambil citer tentang adik bongsu aku...yang nak menghantar tanda kat makwe dier hari raya haji ni....ishk ishk ishk..dah besar adik aku rupanya....dah nak kawen...dok bincang bincang ngan mak...kol 8 malam gerak balik umah mak mentua aku...arghhh penat penat...taip pun penat...ok..nanti sambung citer pasal hantar tanda yer...chiowww



No comments: