Monday, March 16, 2009

Apa ada pada nama?

Cesss....pantang aku lambat update skit ader orang berkicau.....bukan takmo update...penoh draft...tapi malas nak sambung ahhahah ...kang aku update selalu..korang kata aku makan gaji buta plak kang hahahhaha

Ada orang tanya...naper letak nama Umi Aliya? ishk..takmo dah aku citer sebenarnya...sebab biler aku citer kang ibarat aku menyakitkan hati sendiri....

emm ...aper nama sebenar dier? Uihhh tak tersebut korang sebenarnya...memula aku sibuk carik satu nama yang sama cam abang abang dier..UAP lah kan....Umaira..Uzma..Ashadieeyah lah aper lah....tup tup ..incik tuh takmo...dier kata....ulang sekali lagik yer ...dia kata....alah takyahlah UAP..pompuan lainlah skit...maka bermulalah episod mencarik nama...penat tau ..penat akak.....sakit mata nieh buntang nengok internet....tup tup satu hari ..dier kata dier suker satu nama...dan aku pilih nama yang depan.....

Muthmainnah ..tuhlah nama yang dier pilih...maka tuk sesuaikan nama tuh dengan maksud dier...aku tambah...Nur Nafsul Muthmainnah Puteri....Oihhhh penoh borang ahhaah...itulah nama sebenar aliya....maksud dier cahaya jiwa yang tenang.....aku rasa nama tuh panjang dan berat....sian kat dier...lepas tuh terus dah takde proposal dah nama nyer...sampailah aliya kuor....aYoohhhh tak tau nama lagik..biler orang tanya...belum pilih...ahhahaha

Nak gelak pun ader...dulu berkati kati nama pompuan lam kepala aku nieh...tapi sebab tak dapat green light dari incik tuh..maka dok pklah nama lain...maka hari penetapan tiba....siap gaduh lah masa isi borang tuh..penyudahnya...biasalah ..Puan iLa pun tau...aku lah yang mengalah..balik balik dah siap dah surat beranak ..sOb...sOb...uwaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaa....

Aper pun...aku tau ..ader hikmah nama dier tuh...tapi satu jer aku noticed...bukan pada aliya sahaja...tapi pada Alieyah iLa hehehe payahlah nama anak sama neih kan...dedua species tinggi..sesuai sangatlah nama tuh....Umi Aliya Puteri tuh...maksudnyer..Ibu segala ketinggian..harapnya...tinggilah ilmu...budi pekerti...jangan keras kepala udoh yer...mama sadapkan ko nanti....hehehehe

gambo terbaru aliya?? emm idoklah ader...ntahlah ..maleh sunggoh aku nak memegang kamera tuh...tapi takpelah...kamera tak sampai RM800 pun...dari beli dslr yang harga RM7600 tuh tapi tak reti guna kan ...ahhahahahahh lariKKKKKKKKKKKKKKKKKkkkkkkkkkkkkkkkkk

No comments: