Tuesday, March 31, 2009

Tukar Tadika...

Adalah dimaklumkan bahawa Tadika Faza akan dinaik taraf sebagai Pusat Bahasa Adikku Cerdas bermula 30 Mac 2009 dan bertempat di No. 38 A-1 Jalan SM3, Taman Sunway Batu Caves. Tadika Faza yang lama tidak lagik beroperasi pada tarikh tersebut.
Wwaaaaaaaaaaaaaaaa....menyirap aku baca surat yang cikgu bagi dekat umar...surat tersebut aku dapat masa balik dari ambik umar pada 26 Mac 2009...dan aku cuma ader satu hari jer kalau nak carikkan tadika baru untuk umar...memang geram sangat sangat...sampai aku cuti lah Jumaat tuh semata mata nak uruskan hal tadika nieh. Pagi jumaat tuh aku call Cikgu Fauziah bagitau nak jumpa dia nak settlekan hal nieh. Seb baiklah cikgu tuh baik...aku nak marah pun tak jadik...bila dier terangkan sebab sebab naper dier nak pindah tuh ...hilang rasa nak marah...actually cikgu nieh cuba untuk membuka satu pusat bahasa berteraskan islam.....dier nak buat macam Smart Readers....jadik bila dia bukak dia kena tumpukan sepenuh perhatian dekat pusat bahasa tuh...ditambah dengan lesen tadika tuh dan sewa rumah tuh yang mahal...tuh yang membuatkan cikgu nieh tekad tutup tadika ...tumpukan pada Pusat Bahasa nieh jer...
Cikgu nieh penulis buku Adikku Cerdas tuh....Masa jumpa sempatlah discuss pasal perkembangan umar dengan sekolah....actually aku suka umar belajar dengan cikgu nieh...bila dia mintak umar baca perkataan dua suku kata ...wowww...aku pun terkejut..umar baca dengan lancar......umar boleh baca ayat ayat dalam sembahyang...doa doa pendek...buatkan aku lagik berat hati nak tukarkan sekolah dier....takut nanti dier tak boleh catch up dengan cikgu baru...akhirnya keputusan dicapai...Cikgu akan tolong ambik dan hantar umar dan uzair ker sekolah FOC....bayaran bulanan seperti biasa....kalau aku takde kat rumah..cikgu akan terus hantar ker rumah babysitter aliya ..so senang aku ambik semer dari sana...seb baiklah babysitter aliya tuh pun ok.....
kalau pk balik..payah nak carik tadika yang penuh satu hari...kebanyakkannya separuh hari...maksudnya...aku kena bayar tadika...carikkan tempat transit...bayar jugak tuh...pastu transport...bayar jugak tuh...aku tak boleh nak rely on hubby...keja dier tak menentu...tuh yang payah...Dah dua hari cikgu datang ambik dan hantar umar dan uzair....risau??...emm tipulah aku kalau aku kata takde...nak bagi anak anak ko naik kereta dengan orang asing..ishk...bukan perkara mudah tuh...dan aku...Ya Allah..terasa satu kehilangan ehehhehe..
bukan aper..biasa aku menjerit jerit tiap pagi..dok panggil umar uzair masuk kereta...menjerit suh cepat...marah biler diorang bergaduh dalam kereta...tetiba rasa sunyi sangat...bila start enjin keta...letak barang...letak aliya lam car seat...terasa cam ader yang kurang...emm seat belakang kosong...Loooo tetiba emo plak...ishk....tak taulah camner orang yang tinggal anak anak kat kampung nieh...tak paham aku....memanglah time ader...Ya Allah...asik kena jadik tarzan..tapi biler diorang takde...sunyi..betul...tak tipu punyer....Hopefully diorang sesuai dok kat sana...emm nanti nak cuti..nak pegi tengok sekolah diorang....Lindungilah anak anak aku Ya Allah....Amin...

No comments: