Thursday, March 26, 2009

Pandai Anak Mama...

Seronok sangat biler tengok Umar dah pandai menulis...tulisan dier pun not bad lah...lagik lagik kalau puji....uihhh tekun giler menulis sambil kembang kembang idong hahah ....dan sekarang kalau pegi mana mana pun ..memang aku belikan buku tuk diorang...mainan? uihh tak larat dah ...kang beli bebanyak ..yang penat mengemas aku jugak..mainlah segala menatang yang ader kat rumah tuh...sekarang nak carik mainan tuk aliya jer sebab banyak mainan warisan either rosak atau pun sangat tak seswaiiii tuk budak fomfuan tauuuu...heheheh ....





Semalam masa pegi register syarikat kat The Mall..sempatlah singgah satu kedai buku nieh...oh luper...Kedai buku adalah satu satu tempat wajib tuk aku sekeluarga kalau keluar...kitaorang boleh spend lebih dari sejam kat dalam kedai buku tuh especially MPH....tak beli pun kekadang..dok belek buku jer....aku nak didik budaya membaca dekat anak anak aku tuh...tuh yang everytime outing ..mesti punyer singgah...dok belek semalam..baru teringat buku buku umar semer dah siap dier tulis...so carikkan buku baru...usually sementara menunggu aku siap masak makan malam...babah dier dok tengok berita...dier akan dok menulis kat buku dier...uzair samada tukang sibuk ..atau ambik kaler...conteng buku dier ngan buku abang dier sekali ehehheh ...hobi dier lah tuh...



Semalam beli kan buku alphabet dengan nombor tuk umar...and sticker book tuk uzair...sticker book tuh...actually buku cerita ..tapi nama binatang, tempat, orang dalam buku tuh digantikan dengan gambar....so budak budak kena carik gambar kat sticker tuh untuk ditampalkan dalam buku tuh...oklah murah ...RM4.90 jer...murah jer..nak banding ngan rokok Dunhill 14 babah tuh 6.90..kalau dunhill 20..RM9....uihhh mahal mahal...heheheh

eh aliya mana?...aliya tido...memang dah set time...lepas maghrib dier kena tido...senang aku nak mandi semayang dan memasak...kalau dier bangun..jangan haraplah abang abang dier boleh duk menulis camnieh....abes dier gilis tangan ngan buku abang dier ehhehehh

1 comment:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

wahh ..cantek tulisan ... kak jd cikgu kt umh tuk dorg yer ..bagus rajinn ;-)