Thursday, November 18, 2010

Salam AidilAdha

Salam Aidiladha buat semua...

Tahun nieh banyak sunggoh kejadian dari malam raya sampailah aku balik......cuti dahlah takde...so 16hb malam tuh baru aku cabut balik Kuantan....Subhanallah...Jalan jammed memang tak ingat...setiap hentian penuh....kesian dekat anak anak lah...bila nak sampai...perjalanan yang sepatutnya makan masa 4 jam ...terus melangkau jadik 8 jam...incik drive sampai ker Lanchang jer...dari situ aku take over sampai Kuantan...fuhhh...penat tak ingat lah...

Pagi raya tuh nak bukak mata pun tak boleh...tahan jelah..layan kerenah anak anak...sempatlah singgah umah mak aku kejap...jenguk orang tua dan makan rendang yang aku tak boleh miss tiap kali raya...Kalau korang baca entry aku sebelum nieh ...aku penah mentioned nak tinggalkan dua abang tuh sempena cuti sekolah...tapi setelah mendengar rayuan FIL and MIL tuk tinggalkan aliya jugak...aku jadik tak sampai hati...pk balik..nanti aliya takde geng nak main since abang abang takde...dalam paksa rela aku tinggalkan jugak diorang...

Masa nak balik..aku salam salam...pelok ..ciom kejap...terus aku masuk keta..tak boleh lelama..nanti aku menangis...dok control air mata tuh...Ya Allah ..rasa pelik sunggoh biler tengok seat belakang yang kosong...dah takde lagik bebelan Umar....Jeritan Uzair...Tangisan Aliya....sepanjang jalan tak boleh nak lelapkan mata...asik terbayang diorang...Sampai di Bangi lebih kurang pukul 1 pagi...masuk je dalam rumah...terus sebak...dah tak boleh control...terus menangis...aku jenguk bilik budak budak tuh...sunyi..kosong....dah takde dah dengar uzair dan umar bergaduh berebut bantal...dah takde lagik tangisan aliya nak susu...semalaman tak mampu nak lelapkan mata....

Aku tak faham bagaimana mereka yang meninggalkan anak anak di kampung...boleh hadapi neih semua...belum sehari lagik aku dah cukup rindukan diorang...datang keja tadik...biasa aku menjerit pagi pagi ...suh siap..ari nieh takde orang dah aku nak jerit...tiap pagi aku mendukung aliya masuk keta...pagi nieh takde...dengar lagu Maher Zain pagi tadik pun aku menangis teringatkan diorang...Parah dah aku nieh.....rindu sangat sangat dah neih..arghhhhhhhhhhhh tolongggggggggggg....

Pengorbanan aku tahun ini ialah dengan merelakan anak anak yang tidak pernah berpisah dari aku tinggal bersama atuk dan nenek untuk dua minggu yang aku rasa cam dua tahun...sobb sobbb...


Mama rindu sangat kat anak anak mama nie...



No comments: