Wednesday, February 4, 2009

Cuak...



kalau korang perasan lately banyak sunggoh kes baby meninggal kerana kecuaian orang dewasa...or senang citer SIDS "sudden infant death Syndrome"...baru nieh kes baby kena hempap tilam tuh ...fuhhhh ..cuak cuak...


Aku tak taulah..dulu masa umar ngan uzair...aku takdelah risau sangat...tapi biler tang umi aliya nieh ..rasa semacam tau...kekadang tengah malam..biler tengok dier lena semacam...aku gerenti kejut kejut skit...biler nampak dier mengeliat barulah aku tido semula...maybe sebab banyak baca citer citer baby meninggal kot..tuh yang rasa ..Ya Allah ..tuhan jer yang tahu....


tuh dalam jagaan kita...biler baca yang meninggal dalam jagaan babysitter atau nurseri nieh ..lagiklah risau hati aku nieh....macam kes http://memorizulaikha.blogspot.com/ fuhh...dasat betul...sampai jadik kes polis lah...yang dekat nurseri Putrajaya tuh pun...pagi antar anak sihat..riang...balik anak dah meninggal..uihhh ...tak tau lah nak kata kalau jadik kat diri sendiri....


Kekadang aku pk balik...betapa berdikarinyer anak anak aku...dari kecik asik dok ngan orang...Umar dah 4 babysitter dier...Uzair 3....dan Aliya baru 1....kesian..bukan tak kesian...tapi aper boleh buat..mama tak suker ader bibik...bbsitter nieh kalau kena yang elok..alhamdulilah..tapi melayan ragam orang neih ....payah..kena yang jenis selalu balik kampung...adusss....asik nak kena cuti ...pastu bayar penuh jugak..takde potong langsung...ader yang jenis jaga lebih kurang...eh siap tinggal tinggal anak aku lagik...dah sekian..seminggu jer aku antar...ader plak yang anak anak dgn cucu dah besar...oihh macam macam ajaran lah pulak dapat....emmm abes camno.....ati aku lagik suker ngator budak budak neih gi Taska sekarang nieh...balik dengar umar selawat...baca niat sembahyang...kalau balik dari umah bbsitter..oihhh macam macam lagu dier nyanyi..lagu dangdut pun ader...huhuhuhuh


Lately tengok Uzair pun dah mula nak bercakap...mungkin biler dah ramai kawan...and cikgu tuh pun dok galakkan dier communicate among kawan kawan...dah boleh baca One two three ...kagum sunggoh ...dulu senyap sunyi ahhaha ...tanya cikgu tuh tentang progress diorang...Cikgu Fauziah tuh cakap...Umar cepat catch up...tapi cepat boring jugak...tumpuan dier cepat hilang...yang uzair...tekun...especially bab mewarna neih ..memang kesukaan dier...and menda tuh memang aku notice...kalau nak compare buku kaler umar ngan uzair...huihhh cam langit ngan bumi ...ehhehe oklah tuh ..masing masing ader speciality ...


sekarang weekend pun terpaksa antar diorang umah bbsitter sebab meniaga kat pasar tani...seb baik bbsitter aliya tuh nak jaga umar dan uzair sekali...half day ..dari 6 pagi sampai 1 tengahari...bayar lebih skitlah..tak kisahlah ...betul aku cakap...kalau rasa nak suh bayar lebih aku takde masalah...bukanlah nak kata aku banyak duit...tapi insyaallah ..duit tuk anak anak aku tetap ader...tapi jaga elok elok...tapi kalau mintak lebih...jaga lebih kurang...nasi..telur..kicap jer ari ari...oihhh enough...aku boleh carik orang lain jaga...sedey tau biler pegi balik keja...dengar anak citer..ari nieh budak tuh pukul ujay...ari nieh makan telur ngan kicap...esok tak nak lah dah datang sini mama..mama tak suker datang sini ...menangis nangis tiap kali antar pagi..uihh ...nak keja pun tak lalu....tapi biler ambik..dengar diorang citer..best ..abang main dengan kawan...suker cikgu cakap abang ngan adik good boy....bb sitter aliya cakap...aliya senang jaga...senang tido..makan pun banyak...fuhh hilang penat kejap....


Semoga anak anak mama dilindungi Allah selalu....Amin...

No comments: