Tuesday, February 10, 2009

Penat!!!

Kalau korang tanya aku sekarang...aper yang aku nak sangat buat...satu jer menda yang aku boleh jawab....tidOOooooo......

Last weekend memang memenatkan ...segala gala penat...badan..minda...Sabtu meniaga kat Pasar Tani Melawati....siap cepat...tapi tunggu ader sorang manusia yang berjanji nak tolong meniaga....tapi menyakitkan hati jer....dah lah call dier tak angkat...boleh siap tutup telefon tuh..kalau rasa tak nak tolong...cakap jer tak nak...jangan berjanji...ko menyusahkan orang....tak pasal pasal aku ngan incik somi tuh sampai lambat kat tapak meniaga...biler lambat biasalah ..orang dah parking lori kat tapak tuh...walahhh...panas betul hati pepagi...baru letak barang...orang dah kerumun nak beli...biler berdua jer buat keja sendiri mau ingatlah ...camner penat tak penat nyer...Alhamdulilah..sales mengalakkan jugaklah even dua orang jer ...fuhhh....balik basuh semer barang walllahhhh ..cam nak pengsan...tangan as usual ...luka sana luka sini ..tapi this week lagik parah sebab ader baung...hayoooo.....manusia yang berjanji tuh sampai sudah tak telefon ...call mintak maaf ker aper...senyap camtuh jer.....


Ahad....bangun awal as usual..tapi pagi nieh lega skit sebab Edi ader....so takdelah banyak keja aku kena buat....6 pagi dah setat keta nak antar kat babysitter...sebenarnya aku cuak jugak bawak keta pepagi nieh...giler...belum azan suboh lagik tuh ...lalu plak kat kawasan banyak banyak pokok tuh...mula lah kepala aku neih pk bukan bukan...asik dok pk citer hantu "Jangan Pandang Belakang" tuh jer yang masa Pierre drive menatang tuh dok atas keta dier tuh...chehh ...tinggi sunggoh imaginasi...kali neih sampai Bangi awal skit....Alhamdulilah...sambutan pun mengalakkan kat sini ...pack awal jugaklah....sempat pegi makan sebelum balik...aku sebenarnya malas nak makan ..sebab biler makan mata mula sayuppp jer ehheheh ...tapi hubby insist nak berenti makan jugak....pegi lah makan....confirm!! sepanjang jalan balik ...dalam lori tuh aku berkeruh ehheheh ...sampai jer kemas barang ...seb baik Edi tolong...kali nieh lambat skit siap sebab ader ikan talapia skit tak abes....siang siang...terus bagi dekat orang kat kawasan rumah tuh...aku plak jangkit selsema ngan budak budak neih ...arghhhhh....nak buat keja pun seksa....





Isnin...ingat nak settlekan semer keja rumah...tapi pagi tuh tetiba akak ipar call ...Jom layan Sungai Congkak..aku sebenarnya bateri dah weak giler ..memang tak larat sangat sangat...tapi mengenangkan Umar yagn dah pandai komplen "mama dengan babah nieh asik keja jer" ..sian plak...so cakap ngan hubby...jomlah bawak diorang ..yelah...dahlah hari hari dok taska ngan bbsitter..biler tahun lah aku nak bawak diorang jenjalan kan...pegilah bawak budak budak neih...first time sebenarnya gi congkak nieh...actually join family abang ipar aku tuh....diorang memang rajin buat family outing nieh ...best jugak ramai ramai kan....sampai jer semer makanan dah ader...umar dengan uzair mengelupur nak mandi ehehhe kasiklah chance mandi...aku pun mandi kejap jer....arghhh leganyer masa dapat duduk lam air tuh...lepas mandi semer siap salin baju...aku pun saja lah ambik gambar budak budak neih...yang bestnyer...korang perasan budak pompuan baju pink tuh...nama dier Fisha....suker betul aku nengok minah melaram neih...aku suh dier diri ..panggil uzair nak ambik gambo sekali...Oihhhh malu kambing plak anak jantan aku sorang nieh...takmo...menonong jalan..panggil pun tak pandang ehheheh ....siap semer dah pukul 4 petang...cakap ngan hubby balik terus lah...sekali abang din..abang sulung abang ipar aku....ajak singgah umah diorang kat Langat...emm....takpelah..singgah kejap....









kejap haper.....duk situ...minom minom...hujan lebat giler...Ya Allah..memula kol 7 tuh dah berenti...aku pun dah ajak hubby balik...sekali kilat degan guruh semer complete...huihhh ..cuak betul....last sekali kol 8 aku dah tak tahan...yelah..badan dah penat..aku cakap balik jugaklah...penat....mak ngan ayah abang ipar aku tuh pun nak balik tumpang kitaorang...so redah jugaklah hujan...sampai rumah dah kol 9 lebih...arghhh ...penat...mandi...salin baju budak budak nieh...terus ajak tido....adoi penatnya....



pagi neih cam dah takde tenaga dah nak gi keja...tambah ngan selsema lagik adoi....siap pun slow jer...emm...tolonggggggg......penatttt.....

No comments: