Monday, March 21, 2011

Makan makan di Sekinchan Ikan Bakar


Cer korang sebut...kedai makan aper kat Bangi nieh yang tak penah aku cuba heheheh ...memahamilah..aku weekend meniaga...penat wooo nak masak ..so tarak masa...pilih jer kedai hehehe ...camner tak gemuk comel ...melantak nak sedap sedap...pastu order..anak tak abeskan makanan...sayang membazir..meh sini mama abeskan ehheheh ....



Last week...ke Jalan Reko...nak gi carik akuarium...kebetulan laki ai dapat ikan kaloi idop masa ambik talapia baru nieh...konon nak bela lah....kompom masa bagi makan aku nyanyi lagu nasi melukut tuh ahhahah...tapi kedai yang kitaorang nak pegi tuh tutup lah pulak...on da way nak carik makan..eh eh ..ternampak lah kedai nieh ...happening ok...penoh giler orang....dengan tak membuang masa ..incik terus carik parking...

Sekinchan Ikan Bakar...wOwww...terus aku cam ala ala tuan hussein lempoyang...tapi der...mintak maap cakap ler yer..tak penah lagi aku jumpa ikan bakar yang fresh kat KL ngan Selangor nieh...semer yang frozen...kalau nak rasa yang fresh tiap kali balik Kuantan aku menjarah Tanjung Lumpur nun...so aper yang ader kat KL neih aku belasah jelah...pernah sekali sampai ke Klang nun aku mencari ikan bakor yang sedap...tapi harapan...cam makan bangkai...pastu mahal gilerrr arghhhh.....tapi kedai Sekinchan nieh sangat cantik deko nya..ader wallpaper gambo kapal beso...sesuai untuk berkeluarga makan...mesra kanak kanak ..itu yang penting...

Aku pun orderlah makanan...order pari ngan sotong bakar, sup ayam, nasik lemak, Teh Sekinchan Ais..pastu jus jus...tak lupa juga air sirap kesukaan Ujay ehhehe...pegi lah memana pun...hatta McDonald atau KFC...bila tanya nak minum aper...dier akan jawab Ujay nak sirap ehhehehe ...redha jelah nak...makanan yang lain tu oklah...nasik lemak dier terbaik...best...harga pun so so lah..boleh lah ..tak mahal sangat..tak murah jugak...gambo makanan takde yer harap maklum...sebab tiap kali waiter anto makanan...aku akan menjadi gol keeper menepis tangan tangan kecil yang cuba mencapai makanan hehehe....



Puas hati lah makan...so kalau saper duk bangi..sila cuba yer..kedai dier dekat Econsave tuh...pastu satu lagi...kalau korang tengok gambo di atas ..gambo ini di ambil di dalam kereta dalam perjalanan pulang ke rumah...aper yang pelik kat situ ....cer teka cer teka....hahahahhah...yezza...sudu....bukan satu ok ....dua sekali dier cilok...camner boleh aku tak perasan dier pegang sudu tuh masa kuor kedai pun aku tak tau...patutlah bangla yang keja kat situ pandang aku cam nak tangkap pencurik...ishk ishk ishk nana..ko memang kasik malu mama tawww...

Buat pemilik Sekinchan Ikan Bakar..maap lah yer...kome tak perasan anak kome memegang sudu..nanti kalau kome pegi lagik...kome pulangkan yer heheh

No comments: